Fashion

Dior Saddle Bag: Η ιστορία της εμβληματικής δημιουργίας του Galliano

 -Η μεγάλη επιστροφή στις τάσεις


Η εμβληματική τσάντα Dior Saddle, σε χαρακτηριστικό σχήμα σέλας, ήταν μία από τις τσάντες που μεσουράνησαν κατά την περίφημη «it bag» εποχή.

Αρχικά σχεδιασμένη από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του γαλλικού οίκου, Τζον Γκαλιάνο, η Dior Saddle έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1999, στο ντεφιλέ πρετ-α-πορτέ του Dior για το καλοκαίρι του 2000, συμπληρώνοντας τα σέξι looks των μοντέλων που επιδείκνυαν τις προκλητικές δημιουργίες του Galliano.

Σύμφωνα με δημοφιλείς εικασίες, η τσάντα Saddle εμπνεύστηκε εν μέρει από μια φωτογραφία του Helmut Newton του 1976 με τίτλο «Saddle I, Paris», η οποία απεικονίζει ένα μοντέλο στα τέσσερα, φορώντας μπότες ιππασίας, σουτιέν και, μια σέλα – στην πλάτη της. Η θεωρία αυτή δεν επαληθεύτηκε ποτέ από τον Dior, αν και ο οίκος δεν αρνήθηκε ποτέ την σέξι υπόσταση της σέλας -αδιάσειστη απόδειξη είναι η παθιασμένη διαφημιστική καμπάνια του Nick Knight το 2000.

Αναμφισβήτητα, ο Galliano ήξερε πώς να μεταμορφώνει αξεσουάρ σε αντικείμενα πόθου, ωστόσο υπήρχε ένας καθοριστικός παράγοντας που κατέστησε τη διάσημη τσάντα ανάρπαστη: τη φόρεσε η Carrie Bradshaw. Λίγο μετά την κυκλοφορία της, η Dior Saddle έκανε την εμφάνιση της στο 5ο επεισόδιο της 3ης σεζόν του Sex and the City, ως το μέσο με το οποίο η Carrie μετέφερε το «λαθραίο» τσιγάρο της στο δεύτερο ραντεβού της με τον αντικαπνιστή Aidan.

Όπως ήταν επόμενο, οι πωλήσεις του αξεσουάρ μετά την προβολή του εν λόγω επεισοδίου αυξήθηκαν κατά 60%, εδραιώνοντας το «it» status της εμβληματικής Saddle. Εν συνεχεία, η ανοδική πορεία συνεχίστηκε καθώς τα μεγαλύτερα fashion girls της εποχής -βλ. Paris Hilton- ΄άρχισαν να ενσωματώνουν τη τσάντα στα καθημερινά τους looks.

Ο Galliano επανασχεδίασε την τσάντα σε διάφορες, συλλεκτικές εκδοχές, όπως λεοπάρ κηλίδες, το εμβληματικό μοτίβο «Oblique του οίκου και το (εξαιρετικά σπάνιο πλέον) σχέδιο της εφημερίδας Christian Dior Daily -το οποίο επίσης εμφανίστηκε στο Sex and the City.

Getty Images/Ideal Image

Ωστόσο, η περίοδος χάριτος έληξε το 2007 καθώς, εν όψει της κρίσης του 2008, η οικονομία είχε αρχίσει να παίρνει την κατιούσα. Εν μέσω αυτής της περιόδου, η logomania που είχε ευνοήσει τη δημοφιλία της Saddle θεωρούταν ένα προκλητικό κατάλοιπο από πιο περασμένη εποχή μαξιμαλισμού και πλούτου.

Το μεγάλο comeback

Ωστόσο, η περίπτωση της διάσημης τσάντα αποδεικνύει πως μία επιδραστική trendsetter μπορεί πάντοτε να φέρει τα πάνω κάτω στη μόδα. Το 2014 η Beyonce σηματοδότησε το μεγάλο comeback της Saddle Dior, όταν φωτογραφήθηκε κρατώντας ένα από τα αυθεντικά σχέδια του Galliano. Δύο χρόνια αργότερα, η Κορεάτισσα ποπ σταρ CL ακολούθησε το παράδειγμά της, επιδεικνύοντας περήφανα μία Saddle με σχέδιο «Adiorable», στο Instagram.

Τότε, οι ανά τον κόσμο fashionistas έσπευσαν στο eBay, στο Vestiaire Collective και σε άλλες διάσημες πλατφόρμες μεταπώλησης για να αποκτήσουν τα δικά τους vintage κομμάτια, καθώς η ξαφνική ζήτηση εκτόξευσε και πάλι τις τιμές στα ύψη. Κοινώς, σοι ήταν αρκετά προνοητικοί ώστε να αγοράσουν μια προ-μεταχειρισμένη Saddle τσάντα μεταξύ 2007 και 2014 είχαν κάνει μια πολύ σοφή επένδυση.

H Saddle Bag σήμερα

Η νυν δημιουργική διευθύντρια του Dior, Maria Grazia Chiuri, δεν μπορούσε να αγνοήσει την απροσδόκητη αναγέννηση της Saddle και, τον Φεβρουάριο του 2018, επανάφερε την εμβληματική τσάντα σε μία πέρα για πέρα trendy εκδοχή με κρόσσια από χάντρες, patchwork από τζιν, ανανεωμένο σχέδιο Oblique και σαγρέ δέρμα.

Back to top button
Close
Close