Ειδήσεις

Αυτοψία στα συντρίμμια των τρένων… δύο χρόνια μετά

Με καθυστέρηση δύο ετών αναμένεται να κάνει… αυτοψία στον χώρο όπου βρίσκονται τα συντρίμμια από τις μοιραίες αμαξοστοιχίες ο εφέτης ανακριτής Λάρισας που ερευνά τις συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών.

Αν και από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση, διά στόματος Κυριάκου Μητσοτάκη, έλεγε πως η έκρηξη και η φωτιά προκλήθηκαν από τα έλαια σιλικόνης, οι πραγματογνωμοσύνες των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων -και πλέον το πόρισμα της κρατικής επιτροπής διερεύνησης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος– κάνουν λόγο για άγνωστο εύφλεκτο υλικό, το οποίο με καθυστέρηση δύο ετών καλείται να ερευνήσει ο ανώτερος δικαστικός λειτουργός Σωτήρης Μπακαΐμης, που ορίστηκε από το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας, κατόπιν σχετικής εντολής του Αρείου Πάγου και… παρότρυνσης του πρωθυπουργού με σχετική επιστολή του.

Τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, αν και ο εφέτης ανακριτής χειρίζεται εδώ και δύο χρόνια την υπόθεση και δεν έχει καταλήξει σε ασφαλή συμπέρασμα για την έκρηξη από τη σύγκρουση των μοιραίων τρένων και για το αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο εύφλεκτο φορτίο.

Οι ειδικοί στρέφουν την προσοχή τους στο πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και στην πρώτη πλατφόρμα, όπου εικάζεται ότι ήταν τοποθετημένο το άγνωστο εύφλεκτο υλικό που προκάλεσε την πυρόσφαιρα και στοίχισε τη ζωή σε πολλούς από τους 57 ανθρώπους που βρήκαν φρικτό θάνατο μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων.

Υπενθυμίζεται πως η… θεωρία με τους 2,5 τόνους στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας αναζωπυρώθηκε με βάση φωτογραφίες από το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας ΜεταφορώνΣε μια φωτογραφία φαίνεται το πίσω μέρος της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας να έχει λιώσει από τη φωτιά, γεγονός που ενισχύει την εκδοχή ότι εκεί ήταν αποθηκευμένοι 2,5 τόνοι καύσιμης ύλης.

Τις επόμενες ημέρες, ειδικός πραγματογνώμονας θα κάνει αυτοψία στην επίμαχη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας για να διαπιστωθεί αν υπήρχε εκεί παράνομο φορτίο.

Μοιραία αμαξοστοιχία

Πάντως, ο μηχανοδηγός Γιάννης Ορνεράκης, που ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είδε τη μοιραία αμαξοστοιχία πριν από τη σύγκρουση, τονίζει ότι στον συγκεκριμένο θάλαμο δεν θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί οτιδήποτε. Ο ίδιος έχει δώσει σχετική κατάθεση στις Αρχές.

«Σε έναν θάλαμο μηχανοδήγησης χωράνε δύο μηχανοδηγοί κι ίσως ακόμα ένας όρθιος. Δυόμισι τόνοι υλικού θα χώραγαν μόνο σε μια μεγάλη δεξαμενή πετρελαίου, σαν αυτές που έχουμε στις πολυκατοικίες, και όχι εκεί» ξεκαθάρισε μιλώντας στον ΑΝΤ1. Οπως λέει, δεν θα μπορούσε το υλικό αυτό να έχει φορτωθεί σε δεξαμενή, η οποία δεν θα μπορούσε να έχει στερεωθεί εκεί, καθώς θα είχε φύγει στον δρόμο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Εξάλλου, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train Νίκος Κιουτσούκης σε ανάρτησή του στο facebook δείχνει φωτογραφία με το πώς είναι ο θάλαμος, εξηγώντας γιατί δεν θα μπορούσαν να χωράνε οι 2,5 τόνοι. «Αυτός είναι ένας θάλαμος μηχανοδήγησης Η/Α! Σε αυτόν τον χώρο οι… επιστήμονες υποστηρίζουν ότι υπήρχε δεξαμενή με 2,5 τόνους άγνωστο εύφλεκτο υλικό! Η… επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!» έγραψε χαρακτηριστικά.

«Είναι αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη… Ακόμα και σε μπιτόνια των 20 λίτρων να βάζανε εδώ αυτό το περιβόητο πτητικό υγρό, όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες, έπρεπε να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια. Αν εσείς πιστεύετε ότι μέσα σε αυτόν τον χώρο μπορούν να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια και να μη βρεθεί ούτε ίχνος από αυτά τα μπιτόνια…» τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Κιουτσούκης.

Ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να εξετάσει σύντομα τα επίμαχα βαγόνια, στον τόπο όπου φυλάσσονται.

Back to top button
Close
Close