ΑΑΔΕ: Ψηφιακό «μάτι» σε πάρκινγκ, πλυντήρια και συνεργεία αυτοκινήτων – Καταγραφή σε πραγματικό χρόνο όλων των συναλλαγών
![](https://www.trikalaidees.gr/wp-content/uploads/2025/01/aytokinhto-vana-berba.png)
Eντός της εβδομάδας πρόκειται να παρουσιαστεί από τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργο Πιτσιλή το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και ελέγχου των αποδείξεων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις.
Το νέο ψηφιακό εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής θα ενεργοποιηθεί αρχικώς στο χώρο των αυτοκινήτων, καταγράφοντας σε πραγματικό χρόνο ό,τι συμβαίνει στα πάρκινγκ, τα πλυντήρια, τα συνεργεία, τις ενοικιάσεις και τις πωλήσεις.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι οι πρώτες που θα υποχρεωθούν να εφαρμόσουν το «ηλεκτρονικό βιβλίο» στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι κινήσεις, διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο.
Κάθε όχημα που εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτές τις επιχειρήσεις θα καταγράφεται ηλεκτρονικά, ενώ τα στοιχεία του θα συσχετίζονται άμεσα με την απόδειξη που εκδίδεται. Η εφαρμογή επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί τις συναλλαγές χωρίς φυσικούς ελέγχους. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταγράφουν αριθμό κυκλοφορίας, στοιχεία πελάτη (όπου απαιτείται) και τις σχετικές αποδείξεις. Η εφαρμογή θα λειτουργεί αρχικά μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, ενώ σύντομα θα διατεθεί και αντίστοιχη για κινητά τηλέφωνα, καθιστώντας τη διαδικασία ακόμα πιο εύχρηστη.
Aυστηρότερες είναι οι απαιτήσεις για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, που θα πρέπει να δηλώνουν τον τύπο του οχήματος, τον σκοπό χρήσης του, καθώς και το σημείο παραλαβής και επιστροφής.
Αντίστοιχα, τα πάρκινγκ, τα πλυντήρια και τα συνεργεία θα πρέπει να καταγράφουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις τους.
Η εφαρμογή δεν περιορίζεται μόνο στην απλή καταγραφή των συναλλαγών αλλά δίνει στην εφορία τη δυνατότητα να εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο ύποπτες περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Αν μία επιχείρηση εμφανίζει χαμηλό αριθμό πελατών για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σύστημα θα διερευνά την πιθανότητα αδικαιολόγητης δραστηριότητας και θα θέτει την επιχείρηση στο στόχαστρο ελέγχων.
Το νέο σύστημα μειώνει τη γραφειοκρατία και αυτοματοποιεί τη διαχείριση των πελατών, ενώ παράλληλα κλείνει τα «παράθυρα» για συναλλαγές χωρίς απόδειξη. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, με τα κτήματα δεξιώσεων να είναι ο επόμενος στόχος.
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, αποκάλυψε ότι το ψηφιακό πελατολόγιο δεν θα σταματήσει εδώ. Σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, με τα κτήματα δεξιώσεων να είναι ο επόμενος στόχος. Όπως ανέφερε με χιούμορ, η καταγραφή των καλεσμένων σε δεξιώσεις θα εφαρμοστεί «για να μην πηγαίνουμε απρόσκλητοι στους γάμους».
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία που θα δηλώνονται στο ψηφιακό πελατολόγιο για τις εταιρείες του τομέα των υπηρεσιών οχημάτων είναι τα εξής:
1. Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν στην πλατφόρμα τα εξής:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Kατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
2. Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων
Για κάθε όχημα δηλώνονται τα εξής:
- Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
3. Συνεργεία οχημάτων
Για κάθε όχημα δηλώνονται τα εξής:
- Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
Για τους επαγγελματίες το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών, όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.
Το σύστημα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.