Στην Ασφάλεια Τρικάλων Βούλγαροι για τις τηλεφωνικές απάτες με μπλόκο της ΔΙΑΣ
Ειδικότερα, στα Τρίκαλα , άγνωστος προσποιούμενος τον γιατρό κάλεσε μία ηλικιωμένη , υποστηρίζοντας ψευδώς ότι η κόρη της τραυματίστηκε σε τροχαίο και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να υποβληθεί σε χειρουργείο. Με αυτή την τηλεφωνική απάτη πείστηκε να καταβάλει 20000 ευρώ για να καλυφθεί το κόστος της υποτιθέμενης επέμβασης, ποσό το οποίο παρέδωσε σε συνεργό του δήθεν γιατρού. Τα χρήματα μπορεί να έγιναν φτερά αλλά η άμεση αντίδραση της υποδιεύθυνσης ασφαλείας Τρικάλων έφερε στο τμήμα σπείρα Βουλγάρων οι οποίοι συμμετείχαν στην διαδικασία καθώς υπήρξαν αλλεπάλληλα περιστατικά τα τελευταία εικοσιτετράωρα σε όλη την πόλη
Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ.
Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών εκ μέρους των πολιτών, η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε σαφείς οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν. Συγκεκριμένα συμβουλεύουν τα εξής στους πολίτες:
-
Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
-
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
-
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
-
Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
-
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
-
Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
-
Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.