Στην Σουηδία και την Ουγγαρία το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ
Συνεχίζοντας την υλοποίηση των διετών ευρωπαϊκών συμπράξεων Erasmus+ το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων βρέθηκε στην Ουγγαρία και τη Σουηδία στο πλαίσιο των σχεδίων ΚΑ219 “Power @pp Your Learning Skills” (P@LS) και ΚΑ201 “A European School Around The World” (ESAW) αντίστοιχα.
« ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ P@LS ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ»
Στις 24 Σεπτεμβρίου 2017, 2 εκπαιδευτικοί και 2 μαθητές αναχώρησαν για τη Βουδαπέστη με τελικό προορισμό την πόλη Kisújszállás για την τρίτη κατά σειρά διακρατική συνάντηση δραστηριοτήτων κατάρτισης/διδασκαλίας του σχεδίου P@LS, ενός προγράμματος σύμπραξης έξι σχολείων από την Ελλάδα, Ιταλία, Ουγγαρία, Τουρκία, Ισπανία και Πορτογαλία που συντονίζει το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Τρικάλων. Με τη βοήθεια του ανοικτού οπτικού περιβάλλοντος προγραμματισμού App Inventor το σχέδιο αυτό έχει σαν στόχο τη δημιουργία μιας σειράς ψηφιακών εφαρμογών για έξυπνες συσκευές Android και τη μετατροπή τους σε διδακτικά σενάρια που θα αποτελούν εκπαιδευτικό υλικό διδασκαλίας προγραμματισμού και άλλων γνωστικών αντικειμένων για οποιοδήποτε σύγχρονο Ευρωπαϊκό σχολείο. Μας φιλοξένησε το σχολείο Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola és Általános Iskola, ένας ιδιαίτερα σημαντικός εκπαιδευτικός οργανισμός όλων των βαθμίδων στην ευρύτερη περιοχή. Στο πρόγραμμά του δίνεται έμφαση στις ξένες γλώσσες, τις επιχειρηματικές δεξιότητες και τον ψηφιακό εγγραμματισμό, ενώ έχει κερδίσει βραβείο καλής πρακτικής για το σύστημα ποιοτικού ελέγχου και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχει αναπτύξει. Θεωρείται απόλυτα εξειδικευμένο σχολείο στον τομέα προγραμματισμού.
Μαθητές του Ουγγρικού σχολείου και καθηγητές Πληροφορικής μας εκπαίδευσαν στη λειτουργία του Tiny WebDB, στοιχείου του App Inventor, που επιτρέπει την online αποθήκευση δεδομένων και διευκολύνει την επικοινωνία και σύνδεση μεταξύ συσκευών και εφαρμογών. Διδάχθηκαν οι εφαρμογές “The networkPuzzle app” και “WorLd”, δημιουργίες της Ουγγρικής παιδαγωγικής ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών, που με τη βοήθεια μιας online βάσης δεδομένων λειτουργούν ως εξάσκηση στην εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας.
Η παραμονή μας στο όμορφο Kisújszállás εμπλουτίστηκε με δύο σύντομες εξορμήσεις στην κοντινή πόλη Eger αλλά και στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, Βουδαπέστη. Επιστρέψαμε με πολύ όμορφες αναμνήσεις από τη συνάντηση όλων συμμαθητών και συναδέλφων της σύμπραξης, έχοντας προσθέσει στο κοινό μας project μια ακόμα πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία.
«ΔΥΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΤΗ ΜΑΚΡΙΝΗ ΣΟΥΗΔΙΑ»
Στην παραθαλάσσια πόλη Hudiksvall της Σουηδίας βρέθηκε ομάδα 3 εκπαιδευτικών και 5 μαθητών του 1ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ Τρικάλων από τις 2-8 Οκτωβρίου 2017 στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει για τα έτη 2016-2018 το σχολείο- ΚΑ201 «A European School Around The World» (ESAW) με συντονιστή το σχολείο «Istituto di Istruzione Superiore “L.Fazzini-V.Giuliani στην πόλη Vieste της Ιταλίας, εταίρους σχολεία από τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Γαλλία καθώς και δύο φορείς Δικτύων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ιταλία και τη Βουλγαρία και με σκοπό τη δημιουργία ενός εικονικού τουριστικού πρακτορείου.
Η δεύτερη διακρατική δραστηριότητα κατάρτισης/διδασκαλίας/ πραγματοποιήθηκε στο σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης «Bromangymnasiet”, ένα σχολείο πρότυπο όχι μόνο για την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και για τη βαρύτητα που δίνει η Σουηδία στην εκπαίδευση, στην ενίσχυση της διεθνοποίησης και του ευρωπαϊκού προσανατολισμού της εκπαίδευσης.
Οι εργασίες του προγράμματος αφορούσαν την παρουσίαση δύο επταήμερων τουριστικών πακέτων για τα Τρίκαλα και την ευρύτερη περιοχή, όπως αντίστοιχα και για τις πόλεις προέλευσης των εταίρων. Ακόμη παρουσιάστηκε η θετική επίδραση του προγράμματος στο σχολείο μας και οι εργασίες που διεκπεραιώθηκαν κατά τον πρώτο χρόνο, δείγμα μόνο των οποίων αποτελεί η δημιουργία Website και η τακτική ενημέρωσή του, ένταξη σχεδίου μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα για την επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός τουριστικού πρακτορείου μέχρι και τη δημιουργία του σε εικονική μορφή, επιμόρφωση στην ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling).
Για άλλη μια φορά έγιναν εμφανέστατα τα πολλαπλά οφέλη, κυρίως για τους μαθητές, οι οποίοι με την καθοδήγηση των καθηγητών τους δημιούργησαν ένα video ψηφιακής αφήγησης για την προώθηση των τουριστικών τους πακέτων, – που αξιολογήθηκε ομόφωνα από τους εταίρους ως εξαιρετικό-αφού πρώτα παρακολούθησαν σύντομη αλλά περιεκτική εισήγηση καθηγητή marketing του σχολείου υποδοχής για την αξία και τη σκοπιμότητα της ψηφιακής αφήγησης.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη χώρα υποδοχής και στην θερμή σουηδική ομάδα που με ιδιαίτερη χαρά οργάνωσε τη φιλοξενία μας και την ατζέντα του προγράμματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και απέδειξε περίτρανα το οξύμωρο ότι οι Σουηδοί αν και ζουν σε μια χώρα γνωστή για το ψυχρό της κλίμα διαθέτουν πολύ «ζεστή καρδιά».
Κατερίνα Μπαντέκα – Χαρά Ρουσουλιώτη, υπεύθυνες των σχεδίων P@LS και ESAW