Τρίκαλα

Την αντίθεση του εκφράζει το Σ. Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων Ν.Τρικάλων με τον υπό ψήφιση νόμο του Υπ.Υποδομών

Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων & χορήγηση άδειας Δ.Χ μόνο σε φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ''αγκάθια'' στο νέο υπό ψήφιση νόμο!

Σωματείο Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων Ν.Τρικάλων

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟ ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟ- «ΑΓΚΑΘΙ» ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (Μ.Ε.Μ.Ο) ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ Δ.Χ

Τον τελευταίο καιρό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  δημιουργεί συνεχώς προσκόμματα-εμπόδια στη λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπορίας μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων , αρχικά με την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο) και στη συνέχεια με τη χορήγηση άδειας Δ.Χ μόνο σε φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6D(μοντέλο 2020 και άνω).

Με την παρούσα επιθυμούμε ως Σωματείο Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων Νομού Τρικάλων να γνωστοποιήσουμε προς πάσα κατεύθυνση και φορέα ,τα προβλήματα ,που δημιουργούνται για τον κλάδο μας και όλες τις άμεσα συνδεδεμένες με αυτόν επιχειρήσεις, από το Νόμο ,που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών .

Για τα εν λόγω θέματα στις 23 Φεβρουαρίου 2023 ,το Σωματείο μας ,νομίμως εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο κ. Γεώργιο Μπαταβάνη είχε συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή ,παρουσία  και του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου κ.Ξαφαρά ,κατά την οποία εξέθεσε όλους τους προβληματισμούς και τις πρακτικές δυσκολίες των υπό ψήφιση ρυθμίσεων ,πλην όμως η ανταπόκριση εκ μέρους του Υπουργού ήταν φειδωλή ,μη αναμενόμενη και αποκαρδιωτική .

Όσον αφορά στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων και την υποχρέωση των εμπόρων να καταχωρούν  τα  εισαγόμενα οχήματα στη υπάρχουσα πλατφόρμα , από 16-1-2023 υποχρεωτικά ,με απειλούμενα δυσβάσταχτα και αδικαιολόγητα πρόστιμα σε αντίθετη περίπτωση , εξηγήσαμε τα εξής :

α) η πλατφόρμα ουσιαστικά δεν είναι απαραίτητη ,διότι όλα τα έγγραφα ,που πρέπει να καταχωρηθούν σε αυτή για τον δήθεν έλεγχο της νομιμότητας των οχημάτων υπάρχουν ήδη στα Τελωνεία της χώρας κατά της είσοδο των οχημάτων στην Ελληνική Επικράτεια μαζί με το πιστοποιητικό ταξινόμησης ,

2)στην πλατφόρμα πρέπει να καταχωρηθούν «ανύπαρκτα» έγγραφα , έγγραφα δηλαδή που δεν μπορούν να εκδοθούν και αφού καταστήσαμε σαφές ότι η  υπάρχουσα ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι μη λειτουργική (παρόλο που κατασκευάζεται εδώ και τρία χρόνια) ,με πολλά ανακύψαντα τεχνικά προβλήματα , λάβαμε από τον Υπουργό τη διαβεβαίωση ότι η πλατφόρμα θα βελτιωθεί ,ώστε να είναι λειτουργική και εύχρηστη από όλους τους εμπλεκόμενους και ότι εξ αυτού του λόγου η έναρξη λειτουργίας αυτής (και της αντίστοιχης υποχρέωσης των εμπόρων) θα παραταθεί για εύλογο χρονικό διάστημα .

Όσον αφορά στη διαδικασία χορήγησης νέων κρατικών αδειών Δημοσίας Χρήσεως ,που προβλέπει ο υπό ψήφιση νόμος και προϋποθέτει φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6 D (μοντέλο 2020 και άνω) εκτιμούμε ότι με αυτόν τον τρόπο ο στόλος των φορτηγών αυτοκινήτων της Ελλάδας ,αντί να ανανεωθεί ,θα γίνει ακόμα πιο παλαιός .Και αυτό διότι το κόστος αγοράς φορτηγών αυτοκινήτων τεχνολογίας EURO 6 D (μοντέλο 2020 και άνω) θα αυξηθεί καθώς θα πλησιάσει την τιμή του καινούργιου, με συνέπεια οι υποψήφιοι αγοραστές –αυτοκινητιστές να μην μπορούν να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους και να παραμείνουν με τα παλαιά ,με όλες τις δυσμενείς συνέπειες για τον κλάδο μας και το περιβάλλον .Είναι προφανές ότι με αυτόν τον τρόπο θα γιγαντωθούν οι μεγάλες μεταφορικές εταιρείες ,που έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν καινούργια αυτοκίνητα ,ενώ οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές θα εξαφανισθούν. Το επάγγελμα του αυτοκινητιστή θα γίνει πάλι «κλειστό» και η άδεια Δημοσίας χρήσεως  θα «βγει» πάλι στη μαύρη αγορά , χάνοντας  το Κράτος τεράστια έσοδα από το ισχύον καθεστώς . Άλλωστε στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εργοστάσια κατασκευής ,για να υποστηρίξει κανείς ότι οι ρυθμίσεις αυτές βοηθούν την Ελλάδα.

Με αυτές τις ρυθμίσεις ουσιαστικά οδηγούνται σε «κλείσιμο» εκατοντάδες επιχειρήσεις εμπορίας μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων ,οι οποίες θα υποστούν ανεπανόρθωτη  οικονομική ζημία ,με συνέπεια να αναγκαστούν να απολύσουν χιλιάδες εργαζόμενους ,δεδομένου ότι τα υπάρχοντα φορτηγά δεν είναι τεχνολογίας EURO 6D (μοντέλο 2020 και άνω) ,τα οποία είναι πανάκριβα και  ελάχιστοι στην Ελλάδα μπορούν να αγοράσουν  .Άμεσες και καταστροφικές θα είναι οι συνέπειες και για τα επαγγέλματα ,που βρίσκονται σε άμεση σχέση με την εμπορία μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων (συνεργεία ,φανοποιεία ,ηλεκτρολόγοι ,έμποροι ανταλλακτικών αυτοκινήτων ,φανοποιείς ,αμμοβολείς  και πολλά άλλα), αφού με τις προωθούμενες ρυθμίσεις δεν θα υπάρχει πλέον αντικείμενο εργασίας .

Οι επιχειρήσεις των Τρικάλων (που αποτελούν την πλειοψηφία της αγοράς πανελλήνια) ήδη από δεκαετίας ανανεώνουν τον στόλο των φορτηγών με φορτηγά αυτοκίνητα EURO 4 ,EURO 5  και  EURO 6 (μοντέλα 2008 και μετά) , αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με μηδενικούς ρύπους , όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης .Σήμερα τα υπάρχοντα διαθέσιμα φορτηγά αυτοκίνητα ,τεχνολογίας EURO 5  ανέρχονται σε ποσοστό 80% ,και όπως είναι ευνόητο η ζημία από τον υπό ψήφιση νόμο  για τους εμπόρους θα είναι τεράστια. Υπό το ισχύον καθεστώς το επάγγελμά μας ,όπως και των αυτοκινητιστών ,θα συνεχίσει να υπάρχει και τα Κράτος θα συνεχίσει να εισπράττει όλους τους νόμιμους φόρους .

Η παρούσα γνωστοποίηση λαμβάνει χώρα εκ μέρους μας , προκειμένου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να λάβουν γνώση των υπό ψήφιση διατάξεων του νόμου , να ενσκύψουν στα ανωτέρω τιθέμενα από εμάς τεχνικά και ουσιαστικά προβλήματα αυτού ,να λάβουν υπόψη τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις μας και να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια ,ώστε ο νόμος που θα ψηφισθεί να δίνει την καλύτερη δυνατή  και βιώσιμη λύση για όλους .

ΤΡΙΚΑΛΑ 15-3-2023

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Ν.ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΤΑΒΑΝΗΣ

 

 

Back to top button
Close
Close