Ειδήσεις

Τέμπη: “Καίει” τους ανωτέρους του διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών για τα κενά στα συστήματα ασφαλείας

Μια κατάθεση – “φωτιά” από ανώτατο διευθυντικό στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών δόθηκε στον Εφέτη Ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη και αφορά το δυστύχημα – έγκλημα των Τεμπών.

Το περιεχόμενο της κατάθεσης αυτής αφορά στα τεράστια κενά των ανύπαρκτων συστημάτων ασφαλείας, τα οποία οδήγησαν στο μακελειό της 28ης Φεβρουαρίου του 2023 με τα 57 αθώα θύματα!

Εκείνο που πρέπει να προσεχθεί από την κατάθεση αυτή σύμφωνα με πληροφορίες του europost.gr, είναι ότι το συγκεκριμένο διευθυντικό στέλεχος, καθώς και δύο άλλα ανώτατα στελέχη του Υπουργείο Μεταφορών, που απολογήθηκαν στον ίδιο Ανακριτή, ρίχνουν τις ευθύνες για τα όσα έγιναν, εκτός των άλλων και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, παραπέμποντας στον τότε Γενικό Γραμματέα και εμμέσως και στον τότε Υπουργό!

Πιο συγκεκριμένα: Τα δύο στελέχη του υπουργείου Μεταφορών παραδέχονται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργούσε με ελλιπή χρηματοδότηση και υποστελεχωμένο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στη συντήρηση των υποδομών, στα δρομολόγια και στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Ωστόσο, αν και ήταν γνώστες της κατάστασης, υποστηρίζουν πως η ασφάλεια ήταν ευθύνη μόνο του ΟΣΕ και της ΡΑΣ.

Η διευθύντρια Σιδηροδρομικών Μεταφορών, με τα αρχικά ονόματος Δ.Α., ανέφερε μεταξύ άλλων στην απολογία της στον εφέτη ανακριτή:

«Η εικόνα που έχω επιμερίζεται ως εξής:

Υφίστατο μόνιμη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα την μη επαρκή συντήρηση των υποδομών, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν ήταν προληπτική και η οποία στόχευε μόνο στο να συντηρηθεί η γραμμή για ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί μέσα στα πλαίσια της χρηματοδότησης του ΟΣΕ.
Ο διαχειριστής της υποδομής ήταν υποστελεχωμένος. Το προσωπικό έβαινε συνεχώς μειούμενο, καθώς από τους 3.882 υπαλλήλους το 2010, έφτασε να έχει σήμερα 540 υπαλλήλους. Η έλλειψη του προσωπικού συνετέλεσε στη μείωση της χωρητικότητας του δικτύου και, άρα, στη συχνότητα των δρομολογίων, στην ταχύτητα και την καθυστέρηση εξυπηρέτησης του κοινού.
Η έλλειψη του προσωπικού συνέτεινε στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών του ΟΣΕ».
Η κατηγορουμένη ανέφερε πως είχε επικοινωνήσει με τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, καθώς υπήρχε μόνο ένα άτομο για να καταρτίζει τα δρομολόγια των τρένων σε όλη την Ελλάδα…

«Έκανα επανειλημμένες, προφορικές οχλήσεις στον εκάστοτε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ για την υποστελέχωση και ιδίως για την υποστελέχωση της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας, καθώς υπήρχε ένα μόνο άτομο για τον καθορισμό των δρομολογίων σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο» αναφέρει στην απολογία της

Back to top button
Close
Close