Τρίκαλα

Συνάντηση της Ένωσης Αστυνομικών με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Αντιπροσωπεία του Προεδρείου της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών συναντήθηκε με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου όπου συζητήθηκαν διεξοδικά τα κάτωθι θέματα:

α) Ένταξη των αστυνομικών στην ψηφιακή έκδοση ταυτότητας προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου των ψηφιακών τους εγγράφων.

Ενημερώσαμε τον κύριο Υπουργό ότι ως ένστολοι δημόσιοι λειτουργοί, χρησιμοποιούμε ειδικές υπηρεσιακές ταυτότητες οι οποίες, δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν υποστηρίζονται από την πλατφόρμα έκδοσης ψηφιακών εγγράφων Gov.gr Wallet και την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (eGov-KYK). Πιο συγκεκριμένα, στηλιτεύσαμε τα προβλήματα που δημιουργούνται στην πλατφόρμα Gov.gr Wallet, όταν γίνεται προσπάθεια εισαγωγής Δελτίου Ταυτότητας και Άδειας Οδήγησης, αφού εμφανίζεται το μήνυμα: «Δεν υπάρχει ΑΔΤ στο φορολογικό μητρώο», ενώ η πλατφόρμα eGov-KYK, στην αναζήτηση για στοιχεία ταυτοποιητικού ελέγχου, αναφέρει ως σφάλμα: «Δεν βρέθηκαν στοιχεία». Τούτο δημιουργεί πρακτικά προβλήματα στην καθημερινότητά μας, καθώς για κάθε συναλλαγή που απαιτείται ταυτοποίηση (π.χ. τραπεζικά ιδρύματα, επικαιροποίηση στοιχείων, δημόσιες υπηρεσίες, ιδιωτικές συναλλαγές, υπογραφή ψηφιακών εγγράφων κ.λ.π), είμαστε υποχρεωμένοι να επιδεικνύουμε την αστυνομική μας ταυτότητα, αποκλειστικά με φυσική παρουσία.

Οξύμωρο είναι το γεγονός ότι καίτοι εδώ και δύο δεκαετίες η ΕΛ.ΑΣ., ενώ είναι ο πρώτος κλάδος εργαζομένων που κατέχει τις νέου τύπου ταυτότητες και ως Αρχή εκδίδει τις ταυτότητες όλων των πολιτών, εντούτοις το προσωπικό της παραμένει αποκλεισμένο από τις σχετικές εφαρμογές και υπηρεσίες ! Ένεκα και της προσεχούς προώθησης στη Βουλή των Ελλήνων του νομοσχεδίου του ΥΠ.ΕΘ.Α. με τίτλο: «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένα το Άρθρο 72 με θέμα «Δελτία ταυτότητας στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων – τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 και άρθρου 4 του ν.δ. 127/1969», προτείναμε δύο εναλλακτικές λύσεις για την άρση αυτής της ανισότητας:

i. Ενσωμάτωση της υπηρεσιακής ταυτότητας των αστυνομικών στο Gov.gr Wallet και στην πλατφόρμα eGov-KYK, μέσω μηχανισμού διασύνδεσης των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, διασφαλίζοντας την ασφαλή ψηφιοποίηση των δεδομένων και τη δυνατότητα ισότιμης χρήσης των ψηφιακών εγγράφων.

ii.Παροχή διπλής επιλογής (υπηρεσιακή και πολιτική ταυτότητα), ώστε οι αστυνομικοί να μπορούν να εκδίδουν και ψηφιακή ταυτότητα ως πολίτες, παράλληλα με την υπηρεσιακή.

β) Ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας: Η ανάγκη αυτή θα συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας του αστυνομικού προσωπικού, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Συγκεκριμένα προτείναμε:

  1. Ψηφιοποίηση διοικητικών διαδικασιών.
  2. Χρήση ψηφιακών υπογραφών και προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών για τη μείωση της γραφειοκρατίας.
  3. Πιλοτική εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης για ανάλυση περιστατικών και κατανομή πόρων.
  4. Απαγκίστρωση των αστυνομικών από την επίδοση δικογράφων, καθώς, παρά την ισχύ του ν. 4937/2022, η ΕΛ.ΑΣ. παρανόμως συνεχίζει να τα επιδίδει. Επιπλέον, με την έκδοση της υπ’ αριθ. 59660 οικ. από 22/01/2024 Υπουργικής Απόφασης, δεν ξεκαθαρίζεται τι μέλλει γενέσθαι για:
  • Επιδόσεις αποφάσεων Διοικητικών Δικαστηρίων.
  • Επιδόσεις σε μη κατέχοντες Α.Φ.Μ. (π.χ. ανήλικους, αλλοδαπούς).
  • Επιδόσεις δικογράφων Στρατιωτικών – Λιμενικών αρχών.
  • Επιδόσεις εγγράφων Δήμων – Περιφερειών.
  • Επιδόσεις σε πολίτες στα πλαίσια ειδοποιήσεων δικογράφων για παραλαβή δικαστικών κλήσεων.
  • Επιδόσεις σε πολίτες που έχουν αλλάξει διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e–mail) και έχουν μεταναστεύσει αυτοί και οι οικογένειές τους.
  • Παλιές υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμοδικία στα δικαστήρια και στις οποίες απουσιάζει η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των ενδιαφερομένων, όπως επίσης και ο αριθμός Α.Φ.Μ. ή δεν είναι ο σωστός.

Προς τούτο, απαιτείται η άμεση έκδοση εγκυκλίων από τα συναρμόδια Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Δικαιοσύνης όπου θα εξαιρείται ρητά η ΕΛ.ΑΣ.

  1. Βεβαίωση παραβάσεων Κ.Ο.Κ. με τη χρήση τεχνικών μέσων.
  2. Επαναλειτουργία και εκσυγχρονισμός του συστήματος αναγνώρισης στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων.
  3. Ψηφιοποίηση και συγχρονισμός των ηλεκτρονικών μέσων του Κέντρου Επιχειρήσεων (εκφωνητές) με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά μέσα των περιπολικών (car pc – tablet), ώστε το πλήρωμα κάθε περιπολικού να ολοκληρώνει την αναφορά συμβάντων ηλεκτρονικά με τη λήξη της υπηρεσίας και ο πολίτης να έχει άμεσα τη δυνατότητα παραλαβής αντιγράφων και βεβαιώσεων μέσω της πλατφόρμας gov.gr.
  4. Μετάβαση από τη φυσική αλληλογραφία στην ηλεκτρονική: Τα Δελτία οχημάτων των περιπολικών, τα οποία αποτελούνται από χιλιάδες σελίδες και έχουν τόσο χρηματικό, όσο και περιβαλλοντικό κόστος, καθημερινά παραλαμβάνονται από την Αμυγδαλέζα Αττικής και διαμοιράζονται στα πληρώματα των περιπολικών, με τελικό αποδέκτη το Γραφείο Αντιγράφων, ώστε να χορηγούνται στους ενδιαφερόμενους πολίτες. Τα Ημερήσια Δελτία Οχήματος που χρονίζουν (πάνω από ένα χρόνο), αποθηκεύονται σε κούτες σε υπόγειο της Γ.Α.Δ.Α.

Από την πλευρά του ο κ. Υπουργός μας ενημέρωσε για σειρά ενεργειών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που έχουν δρομολογηθεί και πρόκειται να υλοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, προς όφελος των πολιτών και των δημόσιων φορέων, περιορίζοντας σημαντικά τη γραφειοκρατία.

Ενδεικτικά, μας ανέφερε ότι:

-> Δημιουργείται ενιαίο, αυτόματο σύστημα βεβαίωσης τροχονομικών παραβάσεων.

-> Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ενδοεπικοινωνίας των αστυνομικών (ασύρματη επικοινωνία), ενώ αναζητείται το κατάλληλο νομικό πλαίσιο ώστε να τοποθετηθούν κάμερες στις στολές.

-> Καταβάλλεται προσπάθεια ώστε όλοι οι ένστολοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων να αποκτήσουν πολιτικές ταυτότητες (πέραν των υπηρεσιακών), όπως ισχύει εδώ και χρόνια σε άλλες χώρες π.χ. Κύπρος. Μάλιστα, μας γνώρισε ότι η σχετική πρωτοβουλία ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2024 από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί πρόταση για την ψηφιακή ταυτότητα των ενστόλων, η οποία θα αποσταλεί στα αρμόδια Υπουργεία για περαιτέρω ενέργειες, καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα – πρόβλημα υπερβαίνει τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

-> Οι επιδόσεις εγγράφων των Δήμων και των Περιφερειών θα αφαιρεθούν σύντομα ως πάρεργο από την Αστυνομία και πλέον θα επιδίδονται ψηφιακά μέσω της Θυρίδας του Πολίτη.

->  Αναβαθμίζεται η «Θυρίδα του Πολίτη», το ψηφιακό γραμματοκιβώτιο του gov.gr – της επίσημης πύλης του Δημοσίου για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης –, η οποία είναι διαθέσιμη και στο ψηφιακό πορτοφόλι Gov.gr Wallet, προσφέροντας νέες δυνατότητες και διευκολύνσεις.

-> Καταργούνται το πιστοποιητικό γέννησης και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, καθώς πλέον δεν θα απαιτείται από τους δημόσιους φορείς να τα προσκομίζει ο πολίτης, αφού θα αντλούνται αυτόματα, εφόσον ο ίδιος το εγκρίνει, μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet.

Τέλος, ο κ. Υπουργός τόνισε ότι θα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών με στόχο την επίλυση προβλημάτων που ανακύπτουν, καθώς και για την τυχόν προώθηση και υλοποίηση νέων προτάσεων και ιδεών. Άλλωστε, η ψηφιακή μετάβαση ενισχύει την αποδοτικότητα του κράτους και των δομών του, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλει να οδηγηθεί η Ελληνική Αστυνομία, αφήνοντας πίσω της αγκυλώσεις του παρελθόντος.  

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αθηνών

Ο Πρόεδρος Πάκος Δημοσθένης

Ο Γενικός Γραμματέας Χύτας Κων/νος

Back to top button
Close
Close