Στροφή του Facebook στο παρελθόν σχεδιάζει ο Mark Zuckerberg
Μια μεγάλη στροφή στην κατεύθυνση του Facebook φαίνεται πως σχεδιάζει ο Mark Zuckerberg, με στόχο να επαναφέρει την πλατφόρμα πιο κοντά στην αρχική της μορφή. Όπως δήλωσε ο ίδιος κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Meta στις 29 Ιανουαρίου 2025, το «OG Facebook» επιστρέφει, ακόμα και αν αυτό σημαίνει προσωρινές οικονομικές απώλειες για την εταιρεία.
Τι σημαίνει η επιστροφή στο OG Facebook;
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Zuckerberg, η αλλαγή αυτή δεν αφορά μόνο αισθητικές ή επιφανειακές βελτιώσεις, αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία επαναπροσδιορισμού της πλατφόρμας. Ο στόχος του είναι το Facebook να αποκτήσει ξανά πολιτισμική επιρροή και να επικεντρωθεί περισσότερο στις προσωπικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις, αντί να κυριαρχείται από αλγοριθμικές προτάσεις περιεχομένου.
Η επιστροφή στο OG Facebook μπορεί να σημαίνει:
- Μείωση της εξάρτησης από αλγορίθμους και περισσότερη έμφαση στις αναρτήσεις φίλων και οικογένειας.
- Επιστροφή στις προσωπικές ενημερώσεις κατάστασης και τις κλασικές μορφές επικοινωνίας.
- Περισσότερος έλεγχος στους χρήστες για το τι εμφανίζεται στο news feed τους.
- Ενίσχυση των Facebook Groups και Events, δίνοντας έμφαση στις πραγματικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
Αυτές οι αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν σε περιορισμό των προτεινόμενων βίντεο και του viral περιεχομένου, κάτι που ενδεχομένως θα επηρεάσει και τα διαφημιστικά έσοδα της πλατφόρμας.
Παράλληλα, επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην AI
Παρόλο που ο Zuckerberg επιθυμεί να επαναφέρει το Facebook στις ρίζες του, η Meta συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μεταξύ 60 και 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τεχνολογικές υποδομές μέσα στο 2025.
Οι επενδύσεις αυτές περιλαμβάνουν:
- Κατασκευή ενός τεράστιου data center στη Λουιζιάνα, ισχύος 2 gigawatt.
- Εγκατάσταση πάνω από 1,3 εκατομμυρίων GPUs, ώστε να ενισχυθούν οι AI υποδομές.
- Ανάπτυξη του Meta AI Assistant, που αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως.
Η στρατηγική αυτή δείχνει ότι η Meta δεν εγκαταλείπει την τεχνολογική της εξέλιξη, αλλά προσπαθεί να συνδυάσει το παλιό μοντέλο του Facebook με τις νέες τεχνολογίες.