FashionLifestyle news

Πίσω από το κόκκινο χαλί: Που καταλήγουν τα εντυπωσιακά outfits των stars;

Κάθε φορά που μια star ποζάρει στο κόκκινο χαλί, αμέτρητα φλας απαθανατίζουν το φόρεμά της.

Το ίδιο συνέβη και πρόσφατα, στις Χρυσές Σφαίρες, με τη Zendaya να αποπνέει την αίγλη του παλιού Χόλιγουντ με ένα φόρεμα Louis Vuitton, την Angelina Jolie να φοράει ένα εκθαμβωτικό φόρεμα Alexander McQueen με κρύσταλλα και την Tilda Swinton να φοράει ένα custom κεντημένο σακάκι Chanel.

Ύστερα από το κόκκινο χαλί, τα looks που επιλέγουν οι A-listers γίνονται viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναλύονται από influencers και fashion editors και καταλήγουν είτε στη λίστα με τις πιο καλοντυμένες είτε με τις πιο κακοντυμένες. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται ποια είναι η «τύχη» των ρούχων που βλέπουμε σε ένα κόκκινο χαλί;

Αυτή μπορεί να διαφέρει και συνήθως εξαρτάται από το ρούχο -κάποια αποθηκεύονται, κάποια εκτίθενται σε εκθέσεις, κάποια πωλούνται σε δημοπρασίες, ενώ άλλα τα αγοράζουν οι ίδιες οι διασημότητες που τα φορούν. Άλλα, ίσως να μη βγάλουν καν τη νύχτα!

Τα τελευταία 20 χρόνια, τα ρούχα που φορούν οι διασημότητες σε εκδηλώσεις κόκκινου χαλιού έχουν κερδίσει ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή, λέει η Lucy Bishop του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s.

Η ίδια αναφέρεται στο εκθαμβωτικό κεντημένο φόρεμα σε χρώμα chartreuse του οίκου Dior, σχεδιασμένο από τον John Galliano και φορεμένο από τη Nicole Kidman στις Χρυσές Σφαίρες του 1997, ως ένα από τα πρώτα σημεία καμπής που «άλλαξε την πορεία της ενδυματολογίας του κόκκινου χαλιού», όπως τονίζει στο CNN, σηματοδοτώντας την αρχή μιας εποχής κατά την οποία μια σταρ φορά αποκλειστικά ρούχα ενός συγκεκριμένου οίκου στο κόκκινο χαλί.

Νικόλ Κίντμαν και Τομ Κρουζ στις Χρυσές Σφαίρες του 1997/ AP Images

Πλέον, οι σχεδιαστές συνεργάζονται στενά με τους προσωπικούς στιλίστες των σταρ για να δημιουργήσουν το ιδανικό red carpet look, ειδικά για τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις της χρονιάς, όπως το Met Gala και τα Όσκαρ. Για τον λόγο αυτό, τα κίνητρα για να διατηρηθεί άψογο το φόρεμα μετά το πέρας της εκδήλωσης είναι πλέον περισσότερα -αφού και η δουλειά πίσω από αυτό είναι συχνά τεράστια.

Που καταλήγουν τα outfits των stars μετά το κόκκινο χαλί

Συχνά, οι οίκοι μόδα αποφασίζουν τι θα γίνει σε ένα ρούχο που φόρεσε μια σταρ στο κόκκινο χαλί. Συνήθως επιστρέφουν στο αρχείο τους, αν και υπάρχουν περιπτώσεις που οι σταρ τελικά τα αγοράζουν για να τα κρατήσουν στην ντουλάπα τους.

Η Kim Kardashian είπε στη Vogue τον Μάιο ότι έχει κρατήσει όλα τα φορέματα που έχει βάλει στο Met Gala, εκτός από το διάσημο φόρεμα της Marilyn Monroe που φορούσε πριν από δύο χρόνια και το επέστρεψε στο Ripley’s Believe It or Not!, το οποίο είχε δανειστεί μόνο για την εκδήλωση. Επίσης, η Zendaya αγόρασε το μαύρο ταφτά Givenchy φόρεμα του 1996 που φορούσε στο περσινό Met Gala.

Η Ζεντάγια στο MET Gala 204/ AP Images

Το πρώτο πράγμα που γίνεται όταν επιστρέφεται ένα φόρεμα στο αρχείο του οίκου είναι η διαδικασία καθαρισμού, λέει η Sarah Scaturro, επικεφαλής συντηρήτρια στο Cleveland Museum of Art. Το άτομο που φοράει το φόρεμα «μπορεί να έχει βάλει λάδι σώματος, άρωμα, μακιγιάζ και ακόμα κι αν δεν το δεις αμέσως… με τον χρόνο, αυτά τα υλικά και οι λεκέδες μπορούν να αρχίσουν να οξειδώνονται και να αλλάζουν το χρώμα του υφάσματος, ίσως και την υφή του», είπε στο CNN.

Συνήθως, η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει στεγνό καθάρισμα, αλλά μπορεί να περιλαμβάνει και υγρό καθάρισμα ή απλώς σκούπισμα και βούρτσισμα του ρούχο, αν είναι αδύνατο να γίνει κάτι άλλο, πρόσθεσε η Scaturro.

Αφού τα ενδύματα καθαριστούν, συνήθως καταλήγουν σε μια ειδική αποθήκη, όπως το αρχείο ενός οίκου ή αυτή της Julie Ann Clauss, ιδρύτριας του «The Wardrobe», ενός studio αρχειοθέτησης και αποθήκευσης ρούχων.

Τα ρούχα παραμένουν εκεί για χρόνια, διατηρούνται προσεκτικά και συντηρούνται, ενώ βγαίνουν μόνο αν επιλεγούν για εκθέσεις ή για να φορεθούν ξανά -κάτι που τελευταία συμβαίνει όλο και συχνότερα.

Η Julie Ann Clauss προσέχουν ιδιαίτερα τα περίπου 100.000 κομμάτια που φυλάσσονται εκεί -από τα χαμηλά επίπεδα φωτός και τις ελεγχόμενες θερμοκρασίες και επίπεδα υγρασίας, μέχρι τον συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο αποθηκεύεται το κάθε ένδυμα.

Η Ριάνα στο MET Gala 2021/ AP Images

Μερικά ενδύματα φεύγουν για εκθέσεις, όπως πέρυσι, όταν το Παλάτι του Kensington στη Βρετανία φιλοξένησε την έκθεση «Crown to Couture», όπου είδαμε αρκετά εμβληματικά κομμάτια από το κόκκινο χαλί του Met Gala, όπως το φόρεμα από τούλι Oscar de la Renta που φορούσε η Billie Eilish το 2021, το εντυπωσιακό φόρεμα «Sun God» που φορούσε ο Billy Porter το 2019 και το μαύρο παλτό Balenciaga που φορούσε η Rihanna το 2021, αλλά και άλλων εκδηλώσεων, όπως το χρυσό φόρεμα του Peter Dundas που φορούσε η Beyoncé στα Grammys του 2017.

Πριν το red carpet look γίνει τόσο σημαντικό για τους οίκους μόδας, από τη δεκαετία του 1990 και μετά, ήταν πιο συνηθισμένο για ένα φόρεμα να παραμένει στην κατοχή του ατόμου που το φορούσε, το οποίο με τη σειρά του το χάριζε σε όποιον ήθελε ή το πουλούσε, λέει η Bishop.

Χαρακτηριστικά, η Elizabeth Taylor φορούσε ένα Dior φόρεμα κατά την τελετή απονομής των Όσκαρ το 1961, όταν κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Butterfield 8. Το φόρεμα, το οποίο ήταν ένα από τα πιο διάσημα της δεκαετίας του 1960, έγινε ένα εμβληματικό κομμάτι μόδας της εποχής και αργότερα ανακαλύφθηκε κρυμμένο σε μια βαλίτσα που ανήκε σε φίλη και πρώην υπάλληλο της Taylor, την Anne Sanz. Το φόρεμα τελικά πουλήθηκε σε δημοπρασία για 200.000 δολάρια.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Valentino φόρεμα της Lady Gaga. Μετά τις Χρυσές Σφαίρες του 2019, η Lady Gaga φέρεται να άφησε το υπέροχο φόρεμα της σε ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου Beverly Hilton. Μια υπάλληλος το βρήκε και το παρέδωσε στο τμήμα απολεσθέντων. Το φόρεμα έμεινε εκεί για μήνες, πριν η ίδια υπάλληλος δηλώσει ότι το ξενοδοχείο της το έκανε δώρο και το προσπάθησε να το πουλήσει σε δημοπρασία, αν και δεν είναι γνωστό αν τελικά πραγματοποιήθηκε η πώληση.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που τα φορέματα που βλέπουμε στο κόκκινο χαλί έχουν σύντομο «προσδόκιμο ζωής». Για την είσοδό της στο Met Gala του 2024, η τραγουδίστρια Tyla φορούσε ένα ειδικά φόρεμα Balmain, το οποίο κάλυπταν τρεις αποχρώσεις άμμου και μικροσκοπικά κρύσταλλα -ένα από τα πιο εντυπωσιακά και καινοτόμα looks της βραδιάς.

Αργότερα το ίδιο βράδυ, ο σχεδιαστής Olivier Rousteing έκοψε τη μακριά φούστα του φορέματος με ψαλίδι, προκειμένου η Tyla να μπορέσει να περπατήσει, καθώς χρειάστηκε τη βοήθεια τεσσάρων αντρών για να τη μεταφέρουν μέχρι τα σκαλιά του μουσείου. Το φόρεμα είχε κάνει τον κύκλο του.

BOVARY

Back to top button
Close
Close