Μαρίνα Κοντοτόλη: “Για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων της χώρας χρειάζονται ουσιαστικές αλλαγές και όχι πρόχειρες λύσεις”
Με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», η βουλευτής Τρικάλων και τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μαρίνα Κοντοτόλη, εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις προτεινόμενες διατάξεις, τονίζοντας την ανεπάρκεια της κυβέρνησης να διασφαλίσει την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η κυβέρνηση, αντί να προχωρήσει σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για την ασφάλεια των πολιτών και τη λειτουργία των σιδηροδρόμων, περιορίζεται σε επικοινωνιακές κινήσεις που δεν λύνουν τα υπαρκτά προβλήματα. Η δημιουργία του νέου φορέα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» δεν προσφέρει καμία εγγύηση για την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος, ενώ οι σιδηροδρομικές υποδομές παραμένουν υποβαθμισμένες και οι καθυστερήσεις συνεχείς.
Η τραγωδία των Τεμπών, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, μεταξύ των οποίων και τρία νέα κορίτσια από το Καστράκι, αποδεικνύει με τραγικό τρόπο την ανεπάρκεια της κυβέρνησης να προχωρήσει σε πραγματικά μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών και των σιδηροδρόμων. Η απώλεια αυτών των αθώων ψυχών αφήνει μια ανοιχτή πληγή στις τοπικές κοινωνίες και ενισχύει την ανάγκη για σοβαρές και άμεσες αλλαγές, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.
Αναφορικά με τα άρθρα 33 και 34 του νομοσχεδίου, επισημαίνει ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα του πολιτιστικού τομέα, περιοριζόμενη σε αποσπασματικές λύσεις, όπως η παραχώρηση θεάτρων και η καθυστέρηση εφαρμογής του Μητρώου Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών. Η κατάσταση αυτή αποδεικνύει την έλλειψη στρατηγικής για την ενίσχυση των πολιτιστικών υποδομών και την αναγκαία στήριξη των εργαζομένων στον πολιτισμό.
Τονίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάψει να αντιμετωπίζει αυτά τα κρίσιμα ζητήματα αποσπασματικά και να προχωρήσει σε έναν ουσιαστικό στρατηγικό σχεδιασμό που να περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η προστασία των πολιτών και η στήριξη του πολιτιστικού τομέα απαιτούν μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη προσέγγιση, η οποία θα διασφαλίσει τόσο την ασφάλεια των σιδηροδρόμων όσο και την ανάπτυξη του πολιτισμού στη χώρα μας.