Η νεαρή παιδαγωγός & blogger που έχει αφιερώσει κομμάτι του εαυτού της στην Παιδεία των Κωφών παιδιών
Η νεαρή παιδαγωγός & blogger που έχει αφιερώσει κομμάτι του εαυτού της στην Παιδεία των Κωφών παιδιών
Μια νεαρή εκπαιδευτικός από την ακριτική Πτολεμαϊδα παραδίδει μαθήματα σεβασμού, ισοτιμίας και αλληλεγγύης και μάλιστα τα μεταδίδει. Ο λόγος για την Ελένη Αλεξανδρίδου η οποία είναι η διαχειρίστρια του blog www.filologosonline.gr
Ωστόσο δεν ήταν αυτός -μόνο- ο λόγος που μας σαγήνεψε προκειμένου να της πάρουμε συνέντευξη, αλλά το γεγονός ότι έχει αφιερώσει τα τελευταία χρόνια της ζωής της στην νοηματική γλώσσα. Τονίζει πως η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα θα έπρεπε να είναι ένα κομμάτι της Παιδείας μας και τονίζει πως το κίνητρο της για να ασχοληθεί με αυτόν τον (ευαίσθητο) τομέα ήταν δυνατότητα επικοινωνίας με τους Κωφούς συνανθρώπους μου, ιδιαίτερα τα παιδιά.
Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο για το Πινάκιο
Μια επιλογή που την κάνει υπερήφανη. Μαζί της και εμείς γιατί αυτοί οι νέοι Έλληνες είναι που αλλάζουν τα δεδομένα και τις εποχές. Η Ελένη Αλεξανδρίδου στην συνέντευξη της στο Πινάκιο μιλά για τα όνειρα της, για το πώς θα ήθελε να είναι η Παιδεία στην Ελλάδα αλλά και για το πόσο αποκλεισμένοι είναι οι Κωφοί άνθρωποι εξαιτίας της συμπεριφοράς μας ή της κοινωνίας που δείχνει σημάδια μη ισονομίας.
«filologosonline.gr» μια σελίδα που έχει να κάνει με την εκπαίδευση και όχι μόνο. Πως «γεννήθηκε» η ιδέα γι’ αυτή την σελίδα;
«Το μικρόβιο της αρθρογραφίας είχε μπει μέσα μου καιρό πριν τη δημιουργία της σελίδας www.FilologosOnline.gr, καθώς αρθρογραφούσα σε ιστοσελίδες ως ανεξάρτητος συνεργάτης από το 2010. Το 2013, μετά το πέρας των σπουδών μου στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, αποφάσισα τη δημιουργία της προσωπικής μου σελίδας, έτσι ώστε να υπάρχει ένας ιστότοπος στον οποίο να μπορώ να καταθέσω δημόσια τις γνώσεις, τις σκέψεις, τις απόψεις, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μου για θέματα εκπαίδευσης. Παράλληλα, συνέχισα να προωθώ τα άρθρα μου και σε τοπικό διαδικτυακό ιστότοπο (www.e-ptolemeos.gr)».
Ποια είναι τα θέματα που εμπεριέχει και ποιες είναι οι κατηγορίες;
«Η θεματολογία της σελίδας ποικίλει και εμπεριέχει, κυρίως, θέματα εκπαίδευσης και ψυχολογίας. Υπάρχουν αρκετές κατηγορίες έτσι ώστε ο κάθε επισκέπτης να εστιάζει σε αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο.
Ενδεικτικά, υπάρχουν κατηγορίες όπως «Γονείς», «Δια Βίου Μάθηση», «Εκπαιδευτικός», «Ενημέρωση», «Κοινωνία», «Οικογένεια», «Παιδεία», «Παιδί», «Ψυχολογία», «Ελληνική Νοηματική Γλώσσα» κ.ά. . Ακόμη, υπάρχει η κατηγορία «Αυτισμός Asperger» στην οποία το 2014 εντάχθηκαν δύο δικά μου άρθρα, σε συνεργασία με το «Σύλλογο Ελλήνων Αυτιστικών Asperger και ΥΛΑ» και την πρόεδρό του κ. Πέρλα Μεσσίνα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού (2 Απριλίου), τα οποία ακόμη και σήμερα αποτελούν για μένα οδηγό της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Ωστόσο, στη σελίδα μας στο Facebook δημοσιεύουμε άρθρα και από άλλες σελίδες, τα οποία σχετίζονται με τη συγκεκριμένη θεματολογία, για να δώσουμε την ευκαιρία σε όσους μας ακολουθούν να έρθουν σε επαφή και με άλλα άρθρα, προωθώντας την πολύπλευρη γνώση».
Πόσοι είναι οι εκπαιδευτικοί που γράφουν σε αυτήν;
«Στη σελίδα μου, εκτός από εμένα προσωπικά που αρθρογραφώ με την ιδιότητα της εκπαιδευτικού, αρθρογραφούν συστηματικά η κ. Αγάπη Τερζοπούλου (Ψυχολόγος Α.Π.Θ.), η κ. Χριστίνα Κόνιαρη (Απόφοιτη Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, Βρεφονηπιοκόμος) και η κ. Αθηνά Τεπετζή (Απόφοιτη του Τμήματος Επιστήμης και Φυσικής Αγωγής του Α.Π.Θ.).
Διακρίνετε κι εσείς πως οι ειδικότητες είναι διαφορετικές, όχι μία «κοινή»! Αυτό συμβαίνει γιατί πιστεύω πως κάθε άνθρωπος που έχει ειδικευτεί σε μια επιστήμη, ασχολείται με ένα επάγγελμα και έρχεται σε επαφή με ένα συγκεκριμένο – ή όχι – ηλικιακό πλαίσιο ατόμων, μπορεί να προσφέρει μια ιδιαίτερη άποψη μέσα από τη δική του εργασία, τις δικές του εμπειρίες και τη δική του οπτική γωνία. Πάντοτε υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής, η Παιδεία, αλλά όλοι μας έχουμε και κάτι ιδιαίτερο να καταθέσουμε.
Παράλληλα, όμως, δημοσιεύουμε και άρθρα αξιόλογων επαγγελματιών που μας στέλνουν, καθώς η σελίδα μας δίνει την ευκαιρία κατάθεσης απόψεων μέσω της αρθρογραφίας και είναι ανοιχτή για όλους και για όλες.
Έχετε αναπτύξει διαδραστική σχέση με τους αναγνώστες σας;
«Η ανάπτυξη επικοινωνίας με τους αναγνώστες μας ήταν ο στόχος μου όταν δημιούργησα τη σελίδα. Ήθελα διαβάζοντας τα άρθρα μας, όχι μόνο να ενημερώνονται, αλλά να προβληματιστούν και αυτό τον προβληματισμό να μας τον καταθέσουν. Μέχρι σήμερα, έχουμε δεχτεί πάρα πολλά μηνύματα από ανθρώπους όλων των ηλικιών, διαφορετικών ειδικοτήτων, από όλη την Ελλάδα, έχουμε συνεχή επαφή και συνεργασία μαζί τους, γεγονός που με χαροποιεί και μου δίνει το έναυσμα να συνεχίσουμε».
Ένα κομμάτι σας είναι η νοηματική γλώσσα… τι σας ώθησε να ειδικευτείτε σε αυτό το κομμάτι;
«Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα θα έπρεπε να είναι ένα κομμάτι της Παιδείας μας. Κάτι τέτοιο, όμως, δε συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η κατάκτηση μιας τέτοιας δεξιότητας για μένα ήταν ότι καλύτερο έχω κάνει -από πλευράς συνεχιζόμενης εκπαίδευσης – τα τελευταία τρία χρόνια και συνεχίζω. Η δυνατότητα επικοινωνίας με τους Κωφούς συνανθρώπους μου, ιδιαίτερα τα παιδιά, ήταν το κίνητρο μου για να ξεκινήσω. Και πιστέψτε με! Ήταν μία σωστή απόφαση».
Υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός προς τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν θέματα ομιλίας;