Τρίκαλα
Δύο ξεχωριστές παραστάσεις χορού από τη Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη
DEAD MAN’S SWITCH: Μία χοροθεατρική σόλο παράσταση με θέμα τον υπαρκτό όρο που αποτελεί και τον τίτλο του έργου.
Ο όρος dead man’s switch περιγράφει το κουμπί που υπάρχει σε κάποια μηχανήματα / οχήματα / όπλα και το οποίο ο χειριστής οφείλει να πατάει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να δηλώνει πως είναι ακόμα ζωντανός.
Εδώ ο όρος αυτός μεταλλάσσεται λίγο. Όχημα (μηχάνημα; όπλο; ) γίνεται η ίδια η διαδικασία της ζωής. Χειριστής γίνεται ο άνθρωπος που ζει αυτή τη ζωή. Και ποια η σχέση του ανθρώπου με αυτό το κουμπί της επιβεβαίωσης και δήλωσης ότι είναι ακόμα χρήσιμος στην υπόλοιπη κοινωνία, ότι ακόμα υπάρχει λόγος που ζει, ότι τα κάνει όλα όπως αναμένεται να τα κάνει και ότι όλα είναι όπως πρέπει να είναι; Πώς μπήκε σε αυτή τη διαδικασία, τι συναισθηματικό φορτίο έχει σε κάθε φάση της και τι επιλέγει (ή όχι) να κάνει;
Σύλληψη – χορογραφία – ερμηνεία: Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη
Μουσική επιμέλεια και θεατρικό κείμενο: Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη
Μίξη ήχου: Αλέξανδρος Beck
Artwork αφίσας: Βάιος Παρασκευάς
Γραφιστική επιμέλεια: Σοφία Μπράιλα
ΠΟΤΕ:
Κυριακή 26 Μαρτίου 2023 / ώρα 21:00
Διάρκεια έργου: 43 λεπτά
Εισιτήριο: 10€ / θέσεις περιορισμένες
Προπώληση εισιτηρίων: βιβλιοπωλείο Λαμπρίδης, Καραϊσκάκη 38 και στο θέατρο μισή ώρα πριν την έναρξη
ΠΟΥ:
Μουσείο Τσιτσάνη, Βενιζέλου και Καρδίτσης 1
Μεγάλοι χορηγοί:
–> Coffee Island
–> IVY
Χορηγοί:
–> ΚΑΡΠΟΣ ξηροί καρποί
–> βιβλιοχαρτοπωλείο ΜΠΑΛΛΑΣ
–> οπτικά ΔΙΟΡΑΣΗ
–>KARY Καρυώτης
–>LASERSKIN Solutions / Πρότυπο Επιστημονικό Κέντρο Αισθητικής, Διαιτολογίας & Laser αποτρίχωσης
–>NUTS & BERRIES
–>GREEN SHOP
–>UK school of English
Υποστηρικτές:
–> ΜΠΥΡΟΛΟΓΟΣ
–> CARDINAL
–> NEEDS
–> SG Hairstyling
–> HOME’S
–> VESPER
–> GRAVITY
–> BITTERSWEET
–> κέντρο φυσικοθεραπείας ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ
–> κτηνιατρείο ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΧΑΣΙΩΤΗ
–> ταβέρνα ΙΑΝΘΟΣ
Χορηγός επικοινωνίας: Ραδιοφωνική Λέσχη 97.6
Με την υποστήριξη του: Κέντρο Έρευνας Μουσείο Τσιτσάνη
Με την υποστήριξη της: Mission Art ΑΜΚΕ
AKINETOPSIA: Ένα σόλο χορευτικό με έντονο το εικαστικό στοιχείο (από το «εικάζω»).
Η διαπραγμάτευση της μετάβασης από ένα σημείο σε ένα άλλο πάντα απασχολούσε τους ανθρώπους σε φιλοσοφικό επίπεδο.
Η διαδικασία, η σημασία της, η εναλλαγή της από τετριμμένη κίνηση σε mindset, παρόλο που ερευνήθηκε με οποιονδήποτε γνωστό τρόπο, παραμένει μια «λιτερατούρα».
Η akinetopsia, η αδυναμία κάποιων ανθρώπων να αντιληφθούν την κίνηση μεταξύ δύο θέσεων, είναι μία σπάνια διαταραχή. Είναι; Αλήθεια;
Οι αφετηρίες και οι τερματισμοί μοιάζουν να είναι πλέον οι πιο σημαντικές καταστάσεις, οι μόνες ορατές από το «οπτικό νεύρο», οι μόνες ορατές από τον ψυχισμό πίσω από κάθε προσπάθεια επιβίωσης.
Το concept της παράστασης αντλεί σημειολογία, σημαίνον και ροή από αυτή τη διευρυμένη σε όλα τα επίπεδα τύφλωση κίνησης και προσπαθεί να φέρει το θεατή αντιμέτωπο με κάτι που ίσως έχει ξεχάσει/παραβλέψει, την «κίνηση» μεταξύ της αρχής και του τέλους των θέλω και των πρέπει του.
// ορισμός διαταραχής: η akinetopsia, αλλιώς τύφλωση κίνησης, είναι μια εξαιρετικά σπάνια διαταραχή στην οποία ο ασθενής έχει χάσει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται την κίνηση στο οπτικό πεδίο, παρά το γεγονός ότι είναι σε θέση να δει στατικά αντικείμενα. Ο πάσχων δεν μπορεί να αντιληφθεί την κίνηση αντικειμένων και μπορεί μόνο να αναγνωρίσει τη νέα θέση. Ας υποθέσουμε ότι μια μπάλα ρίχτηκε από το σημείο Α στο σημείο Β. Ένας άνθρωπος με αυτή την ασθένεια μπορεί να δει τη μπάλα στο σημείο Α και αφού φτάσει στο σημείο Β, αλλά δε θα μπορέσει να δει την κίνηση της μπάλας. //
Σύλληψη – χορογραφία – ερμηνεία: Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη
Μουσική επιμέλεια: Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη (track playing: the sound of the magnetic field of the earth / released by the Technical University of Denmark – DTU)
Μίξη ήχου: Αλέξανδρος Beck
Artwork αφίσας: Βάιος Παρασκευάς
Γραφιστική επιμέλεια: Σοφία Μπράιλα
ΠΟΤΕ:
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023 / ώρα 21:00
Διάρκεια έργου: 37 λεπτά
Εισιτήριο: 10€ / θέσεις περιορισμένες
Προπώληση εισιτηρίων: βιβλιοπωλείο Λαμπρίδης, Καραϊσκάκη 38 και στο θέατρο μισή ώρα πριν την έναρξη
ΠΟΥ:
Μουσείο Τσιτσάνη, Βενιζέλου και Καρδίτσης 1