Από Λαμία σε Καρπενήσι σε χρόνο ρεκόρ –Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

Λίγο ακόμα πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης πλησίασε το έργο που αφορά τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Ένα σημαντικό βήμα, που φέρνει το έργο του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης, έγινε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, μιας και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη ο διαγωνισμός οδεύει στο τελικό του στάδιο, ήτοι στην πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζόμενων για υποβολή προσφορών (εκτιμάται εντός του τρέχοντος εξαμήνου). Σύμφωνα με πληροφορίες, εκκρεμούν ορισμένες θετικές γνωμοδοτήσεις, συμπεριλαμβανομένης εκείνης της Διεύθυνσης Δασών Φθιώτιδας, με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας να ευελπιστεί ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Το οδικό έργο ξεκινά επί της υφιστάμενης οδού Λαμίας – Καρπενησίου, από το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού και κατευθύνεται ανατολικά, όπου συνδέεται με το πέρας της Παράκαμψης Μακρακώμης.
O κεντρικός άξονας της οδού έχει συνολικό μήκος 28,26 χλμ, ενώ προβλέπονται 28 οδοί αποκατάστασης του τοπικού δικτύου, οι οποίες εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο προσβάσεις σε ιδιοκτησίες και αποκατάσταση δασικών ή αγροτικών οδών, που διακόπτονται από τη διέλευση της χάραξης.

Η εκτιμώμενη αξία του έργου «Οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο, τμήμα: σύνδεση παράκαμψης Μακρακώμης – ανατολικού μετώπου σήραγγας Τυμφρηστού» είναι περίπου 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 54 μήνες.
Βασικές επιδιώξεις της οδικής χάραξης, είναι:
• Η κατά προτεραιότητα βελτιωμένη σύνδεση Λαμίας-Καρπενησίου, με ευρεία παράκαμψη περιοχών όπου είναι χωροθετημένοι οι οικισμοί του Τυμφρηστού, της Μεγάλης Κάψης, της Μεσαίας Κάψης και τη Μερκάδας.
• Η -κατά το δυνατόν- αποφυγή διέλευσης από περιοχές καταγεγραμμένων γεωλογικών ασταθειών στην περιοχή του έργου.
• Η ελαχιστοποίηση της κατά μήκος κλίσης σε μεγάλα υψόμετρα.
• Η κατά το δυνατόν τοποθέτηση της χάραξης σε προσήλια ζώνη.
• Ο δραστικός περιορισμός του κόστους του έργου.