Απολογισμός Γ.Μπουτίνα 2014-2023 : 9 χρόνια τουρισμός στη Θεσσαλία
Η περίοδος 2014-2023 χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο κακές
οικονομικά, περίοδος , που βίωσε η χώρα μας .Συνεχής πτώση του κύκλου
εργασιών των επιχειρήσεων , capital controls , νέοι φόροι , αστάθεια
φορολογικού και οικονομικού συστήματος ,δημιούργησαν
στη χώρα μια εικόνα με την χειρότερη οικονομική κατάσταση . Και μετά
απ΄όλα αυτά έρχεται η πανδημία που υπάρχει παγκόσμιο blackout στον
τουρισμό και μετά η κρίση του πολέμου πρώτα στην Ουκρανία και μετά στο
Ισραήλ και η ενεργειακή κρίση μετέπειτα με μια νέα οικονομική κρίση
.Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι είχαμε κάθε φορά να αντιμετωπίσουμε μια
πολυδιάστατη κρίση .
Την περίοδο αυτή λοιπόν, βρίσκομαι στο τιμόνι του τουρισμού
,επιλογή του Κώστα Αγοραστού και τον ευχαριστώ δημόσια , ως
τομεάρχης τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας είτε από τη θέση του
Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού –Πολιτισμού , είτε από τη θέση του
Εντεταλμένου συμβούλου τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας . Στην
Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο αυτή μέσα από όλα αυτά και πέρα από τα
έργα υποδομών που συνεχίσαμε να υλοποιούμε σε όλους τους τομείς θέσαμε
μια προτεραιότητα στο τουριστικό προιόν της Θεσσαλίας , ένα προιόν που
κατέχει μεγάλο τμήμα της οικονομίας στη Θεσσαλία , ένα προϊόν που
συνεισφέρει κάθε χρόνο περίπου 2-3% στο τουριστικό ΑΕΠ της χώρας μας .
Κάθε φορά αναδιαμορφώναμε το πρόγραμμα και τις δράσεις που
αφορούσαν την προβολή και προώθηση των τουριστικών προορισμών
της Θεσσαλίας για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα .
Σκοπός μας ήταν να αφήσουμε δυνατό το στίγμα της Θεσσαλίας στις
διεθνείς αγορές και να φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα , να έχουμε
μετρήσιμα αποτελέσματα , να αποδώσουν στο μέτρο του δυνατού όλες
οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούμε για την ανάδειξη ,
διάδοση και προώθηση των τουριστικών προορισμών της Θεσσαλίας.
Στόχοι μας ήταν να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο σε κάθε
προορισμό , να αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις , να ανοίξουν νέες αγορές
δυνητικών επισκεπτών στη Θεσσαλία.
Κι όλα αυτά σε μια Θεσσαλία ,που δεν ήταν στην πρώτη ταχύτητα
τουριστικά , που έπρεπε πρώτα να γίνει γνωστή τουριστικά .
Η Θεσσαλία αποτελεί μια μικρογραφία της Ελλάδας, λόγω της
πολυμορφίας του φυσικού της τοπίου και της πλούσιας ιστορίας και
πολιτιστικής κληρονομιάς. Το ανάγλυφο της έχει ότι μπορεί να βρεις σε κάθε
γωνιά της Ελλάδας. Με κουλτούρα συνεργασίας και συνέργειας
διαμορφώσαμε το δικό μας αυτόνομο αναπτυξιακό πρότυπο στον τουρισμό,
με έμφαση στα ποιοτικά και διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά. Ένα νέο
τουριστικό μοντέλο με προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη για
τον κλάδο των επαγγελματιών και την τοπική οικονομία. Ένα από συγκριτικά
της πλεονεκτήματα είναι η θέση της που βρίσκεται στο κέντρο της χώρας που
σε συνδυασμό με το σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο που διαθέτουμε
διευκολύνει τη γρήγορη, εύκολη και ασφαλή πρόσβαση των επισκεπτών από
τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στον
επισκέπτη να απολαύσει μια μεγάλη ποικιλία δράσεων μέσα σε πολύ μικρές
αποστάσεις. Εκείνο, όμως, που θα ήθελα να υπογραμμίσω είναι ότι το
πολυτιμότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλίας είναι οι άνθρωποι της.
Το φιλόξενο και οικογενειακό κλίμα που προσφέρουν τα καταλύματα μας
αποτυπώνεται και στην έρευνα του Τουριστικού Βαρόμετρου που δείχνει ότι οι
επισκέπτες της Θεσσαλίας δηλώνουν σε ποσοστό 96% ικανοποιημένοι και θα
την επέλεγαν για δεύτερη επίσκεψη. Δικαιώνεται και το σλόγκαν μας «Εδώ, ο
καθένας μπορεί να ζήσει το μύθο του. Κάθε επίσκεψη, μια διαφορετική
εμπειρία».
Παρόλα αυτά η Θεσσαλία δεν είναι πρώτης ταχύτητα τουριστικά . Και
αυτό γιατί η συνεισφορά της στο τουριστικό ΑΕΠ , όλα τα χρόνια , κάθε
χρόνο κυμαίνεται μεταξύ 1,8-2,5% . Και αυτό συμβαίνει γιατί είναι
τελείως δυσανάλογα τα μεγέθη σε σχέση με άλλες περιφέρειες .
Σημειώνεται ότι :
– η Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου , Κρήτης , Αττικής και Κεντρικής
Μακεδονίας συγκεντρώνουν το 80% περίπου , με το Νότιο Αιγαίο να
στηρίζει το 97% του ΑΕΠ της περιφέρειας .
– οι κλίνες σε ξενοδοχεία –ενοικιαζόμενα δωμάτια – επιπλ. κατοικίες για
τον τουρισμό στη Θεσσαλία δεν ξεπερνούν τις 62.000 , όταν το Νότιο
Αιγαίο έχει πάνω από 375.000 και η Κρήτη πάνω από 265.000, χωρίς
να αναφερθώ στις κατηγορίες κατάταξης.
Παρόλα αυτά , μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ , Αναπτυξιακό Νόμο και ειδικά
προγράμματα για την Περιφέρεια Θεσσαλίας (όπως το Επενδύω) ,με υψηλές
επιδοτήσεις , δόθηκε το κίνητρο να ανεγερθούν νέες τουριστικές
επιχειρήσεις σε ποσοστό άνω του 8% την τελευταία πενταετία .
Αυτό λοιπόν που είχαμε να διαχειριστούμε ήταν να καταφέρουμε την
μεγαλύτερη παραμονή των επισκεπτών ,την επιμήκυνση της περιόδου
και την αύξηση της ημερήσιας δαπάνης τους .
Για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια επενδύσαμε στον ποιοτικό θεματικό
τουρισμό και όντως παρουσιάζουμε απτά αποτελέσματα .
Με οργανωμένη προσπάθεια και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς
τους τουρισμού πετύχαμε πολλά και είμαστε ικανοποιημένοι αλλά δεν
σταματάμε , συνεχίζοντας την στρατηγική προβολή των προορισμών μας .
Κατά τα τελευταία 13 χρόνια τα απτά αποτελέσματα με στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ
και ΙΝΣΕΤΕ έχουν ως εξής :
– διανυκτερεύσεις : σε σύνολο των θεσσαλικών ξενοδοχειακών
καταλυμάτων από το 2010 που είχαν 1942528 διανυκτερεύσεις , μέχρι
το 2019 με 2661626 και μετά την πανδημία το 2021 με 1428986 και
φθάνουμε στο 2022 με 2414483, που σημαίνει 2010-2019 αύξηση 37% και
στην επανεκκίνηση 2021-2022 αύξηση 69% , ενώ από 2010-2022 αύξηση
24% .
– αεροδρόμια με αύξηση 87 % στο σύνολο των αφίξεων από το 2010-
2022 ,με πραγματικές τιμές 2010-142623 και 2022-267970
– κρουαζιέρες στα τρία λιμάνια (Βόλος – Σκιάθος – Σκόπελος ) μεταξύ
2013-2022 αφίχθησαν 81 έναντι 48 τo 2013 κρουαζιερόπλοιων και σε
επίπεδο επιβατών 44512 έναντι 24030 το 2013.
– επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους : Βλέποντας την
επισκεψιμότητα συνολικά στα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους από
το 2010 μέχρι το 2022 εκτινάχθηκαν από 8558 το 2010 σε 72457 το 2022
– και το σημαντικότερο όλων η αύξηση απασχόλησης σε τουριστικές
επιχειρήσεις όπου από το 2013 μέχρι το 2022 ξεπέρασε το 100%
αύξηση .
Τέλος αναφέρω ότι ο δείκτης ποιότητας των καταλυμάτων κυμαίνεται
όλα τα χρόνια μεταξύ 82-87% .
Υποδομές
Επιγραμματικά αναφέρομαι στα έργα υποδομών για τον τουρισμό άμεσα ή
έμμεσα , που έγιναν από αυτή την Περιφερειακή αρχή κατά το διάστημα 2010-
2023 . Και αυτά είναι τα άμεσα τουριστικά όπως το υποβρύχιο μουσείο της
Περιστέρας στην Αλόννησο , η ανάδειξη των 3 άλλων υποβρυχίων
μουσείων στην Αλόννησο και αυτό στον Αλμυρό ,σχηματίζοντας έτσι το
πρώτο δίκτυο υποβρύχιων μουσείων στην Ελλάδα .Επίσης το
γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης , το οδικό κύκλωμα Μετεώρων , οι
αποκαταστάσεις ιερών ναών και ιερών μονών , το αρχαίο θέατρο
Λάρισας . Και τα έμμεσα που είναι οι οδικοί άξονες σε όλη τη Θεσσαλία .
Δράσεις
Συμμετοχή σε εκθέσεις
Στοχευμένα με τη διενέργεια Β2Β , με παρουσίαση προορισμών σε κοινό , με
οργάνωση workshops καταφέραμε να δώσουμε δυναμικό παρών σε πάνω
από 200 αυτού του τύπου εκδηλώσεις για την περίοδο 2010-2023 ,με
εμφανή τα αποτελέσματα , τα οποία τονίζω είναι πάντα μέσα από την
επαναληψιμότητα των δράσεων , την σωστή οργάνωση τους και την
στόχευση κάθε φορά σε κατηγορίες δυνητικών επισκεπτών .
Οργάνωση ή συνδιοργάνωση famtrips και mediatrips
Πάρα πολλά famtrips και mediatrips διοργανώθηκαν ή συνδιοργανώθηκαν
με τον ΕΟΤ σε όλους τους προοροισμούς της Θεσσαλίας
Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και διεθνη προγραμματα
Πολλές φορές ειδικά με τα υποθαλάσσια μουσεία συμμετείχαμε σε
ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα
Στρατηγική συνεργασία με την Marketing Greece
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω έπρεπε να γίνουν στοχευμένες κινήσεις και
δράσεις από τις οποίες κάθε φορά θα υπήρχε το επιθυμητό αποτέλεσμα .
Συγκεκριμένα : mythessaly : από την πρώτη στιγμή αναζητήσαμε τους
ειδικούς της αγοράς , οι οποίοι θα μας ήταν αρωγοί στον σχεδιασμό και
υλοποίηση αυτού του πλάνου για την επίτευξη στόχων και σκοπού. Ο
καταλληλότερος συνεργάτης αποδείχτηκε η Marketing Greece του
ομίλου ΣΕΤΕ , με την οποία πορευτήκαμε για μεγάλο διάστημα αφού ανέλυσε
τα δεδομένα των προορισμών και μας παρέδωσε τις δυνητικές δράσεις για
την επίτευξη των στόχων .
Στήριξη επιχειρήσεων του τουρισμού
Στηρίξαμε και τις Θεσσαλικές επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία
με το πρόγραμμα «ΑΝΑΣΣΑ 1 και 2»και συνεχείς παρεμβάσεις στα αρμόδια
Υπουργεία για στήριξη επιχειρήσεων και εργαζομένων .Επίσης τα
προγράμματα Επενδύω και Επανεπενδύω με ποσοστό επιχορήγησης που
έφθανε το 70% .
Τουριστικό Βαρόμετρο
Για πρώτη φορά και από τις πρώτες περιφέρειες που το εφαρμόσαμε .
Εξέχοντα ρόλο έχουν τα αποτελέσματα του Τουριστικού Βαρόμετρου
2018- 2019 , ουσιαστικά του Παρατηρητηρίου για τον τουρισμό που μας
δείχνει τις τάσεις και τους στόχους για τα επόμενα χρόνια . Με βάση τα
συνδυαστικά ευρήματα των ερευνών πεδίου σε τουριστικές επιχειρήσεις και
σε επισκέπτες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, προέκυψαν συμπεράσματα ικανά
να συμβάλλουν στη διαμόρφωση της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας
Θεσσαλίας. Το “Τουριστικό Βαρόμετρο Θεσσαλίας”, υιοθετώντας τη
διεθνή πρακτική, μπορεί να αποτελέσει ένα μόνιμο εργαλείο χάραξης
και αξιολόγησης των μέτρων τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας
Θεσσαλίας. Η διεξαγωγή του παρείχε συγκριτικά δεδομένα για την εξέλιξη
του τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, καθιστώντας έτσι δυνατή την
αξιολόγηση της τουριστικής πολιτικής διαχρονικά (με τη δημιουργία
“χρονοσειρών”) και υποδεικνύοντας, συνάμα, διορθωτικές κινήσεις και νέα
πεδία εφαρμογής πολιτικών με στόχο την αναβάθμιση του τουριστικού
προϊόντος, τόσο ως προς τα ποσοτικά (αριθμός επισκεπτών, αριθμός
διανυκτερεύσεων, τουριστικά έσοδα κτλ.), όσο και ως προς τα ποιοτικά
χαρακτηριστικά (επίπεδο ικανοποίησης επισκεπτών, κοινωνικο –οικονομικό
υπόβαθρο επισκεπτών κτλ.).
VR360 videos
Από το 2019 είμαστε η πρώτη περιφέρεια που παρουσιάζει τους
προορισμούς της με την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας .
Παραγωγή βίντεο νοηματικής
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στα πλαίσια του προσβάσιμου τουρισμού
προχώρησε στην παραγωγή βίντεο παρουσίασης της λίμνης Κάρλας
στη νοηματική ειδικά για χρήση από κωφάλαλους . Αυτό την καθιστά
πρωτοπόρα και φιλόξενη περιφέρεια σε άτομα με ειδικά προβλήματα κι
έρχεται μετά την ίδρυση σε προηγούμενα έτη των δυο μουσείων ψηφιακών
απεικονίσεων σε Μετέωρα και Όλυμπο ώστε να ξεναγούνται εικονικά σε
τριασδιάστατη απεικόνιση άτομα με κινητικά προβλήματα .
Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης
Μια ξεχωριστή ενέργεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας , με την οποία
,καινοτομεί και μεριμνά για τον τουρισμό των 365 ημερών είναι η ίδρυση
του Γεωπάρκου Μετεώρων – Πύλης και η κατάρτιση φακέλου την
υποβολή υποψηφιότητας για την ένταξη του Γεωπάρκου αυτού στο
δίκτυο Παγκόσμιων Γεωπάρκων της UNESCO.
Προκειμένου να χαρακτηρισθεί μια περιοχή ως Γεωπάρκο, θα πρέπει να
εκπληρώνει συγκεκριμένα κριτήρια σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Οδηγίες
Λειτουργίας του Προγράμματος που έχει εγκρίνει και θεσμοθετήσει η Γενική
Διάσκεψη της UNESCΟ, όπως η διατήρηση της γεωλογικής κληρονομιάς, ένα
ικανό πλάνο διαχείρισης, ικανό να υποστηρίζει τη βιώσιμη κοινωνικο-
οικονομική ανάπτυξη της περιοχής κ.ά.
Η προσπάθεια αναγνώρισης του Γεωπάρκου Μετεώρων – Πύλης
υποστηρίζεται από τον Δήμο Μετεώρων και τον Δήμο Πύλης, από την
Εφορεία Αρχαιοτήτων Τρικάλων και από το Επιμελητήριο Τρικάλων. Ανέλαβα
την ευθύνη και επιμέλεια του Φακέλου υποψηφιότητας, ενώ τη διαδικασία
υποβολής υποστήριξε η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.
Ένταξη του Γεωπάρκου και στον στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής
ανάπτυξης της Περιφέρειας :
Η υποψηφιότητα και η τελική αναγνώριση του Γεωπάρκου αποτελεί το
πρώτο στρατηγικό βήμα για την περαιτέρω τουριστική προβολή και
ανάπτυξη της περιοχής Μετεώρων – Πύλης, ενσωματώνοντας και
προβάλλοντας διεθνώς τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά της: τα
γεωλογικά μνημεία και τοπία της περιοχής, τη φυσική και πολιτιστική
κληρονομιά της περιοχής, την παράδοση, τη γαστρονομία, την ποικιλία
των τοπικών προϊόντων.
Τα Μετέωρα είναι η δεύτερη περιοχή σε επισκεψιμότητα μετά την Ακρόπολη
και περιλαμβάνονται στους top 20 παγκόσμιους τουριστικούς προορισμούς
για το 2023, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες από όλον τον κόσμο και
καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Ήδη από το 1989 έχουν ενταχθεί στον
Κατάλογο Παγκόσμιων Μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ως ένα
ιδιαίτερης σημασίας πολιτιστικό και φυσικό αγαθό με τα 6 επισκέψιμα
μοναστήρια που φιλοξενούν στους επιβλητικούς βράχους τους, αποτελώντας
επίκεντρο για θρησκευτικό τουρισμό.
Με επίκεντρο το Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης, τίθενται τα θεμέλια για
διεύρυνση του επισκέψιμου κοινού κατά 20%, με κεντρικούς άξονες τη
βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία ποιοτικών
δραστηριοτήτων εναλλακτικού τουρισμού, που θα προσελκύουν εγχώριο και
εισερχόμενο τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ακολουθώντας το
παράδειγμα των υπόλοιπων έξι (6) ελληνικών Γεωπάρκων που είδαν τις
αφίξεις τους να δεκαπλασιάζονται έπειτα από την επίσημη αναγνώρισή τους.
Φέροντας το σήμα διεθνούς πολιτιστικής αναγνώρισης της UNESCO και
ελκύοντας το τουριστικό και επιστημονικό κοινό (σχολεία, πανεπιστήμια και
επιστήμονες) του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων, εκτιμάται πως σταδιακά
θα επιτευχθεί η διαφοροποίηση και διεθνοποίηση του τουριστικού προϊόντος
της περιοχής, η διαφοροποίηση του κοινού επισκεπτών και η ανάπτυξη νέων
δραστηριοτήτων που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις – προτιμήσεις του
νέου τουριστικού και επιστημονικού κοινού.
Film office Thessaly
Η ίδρυση του Film Office Thessaly έγινε με σκοπό την ανάπτυξη του
κινηματογραφικού τουρισμού , μέσα από τον οποίο έμμεσα ή άμεσα
υπάρχει τεράστιο οικονομικό όφελος για έναν τόπο , υπάρχει όμως και
τεράστια προβολή του τόπου .
Επίσης σκοπός μας να προσελκύουμε κάθε φορά συγκεκριμένες ομάδες
επισκεπτών (millennials, cinemα lovers, κ.ά.) στους προορισμούς που θα
γίνουν τα γυρίσματα και στην ευρύτερη περιοχή και την αύξηση της
αναγνωρισιμότητας των τουριστικών προορισμών .
Δημιουργήσαμε το μητρώο επαγγελματιών οπτικοακουστικών παραγωγών
στο οποίο εγγράφονται επαγγελματίες Θεσσαλοί που μπορούν αν βοηθήσουν
σε μια κινηματογραφική παραγωγή έτσι ώστε και να χρησιμοποιούνται
επαγγελματίες της περιφέρειας (μείωση ανεργίας-αύξηση εισοδήματος ) και
να μειώνεται το κόστος των παραγωγών .
Καποιες από τις παραγωγές που ήρθαν στη Θεσσαλία και συνεργάστηκαν με
το Film Office Thessaly σε θέματα διευκολύνσεων για αδειοδοτήσεις και
εγκρίσεις ,είναι :
BACHELOR 3
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στήριξε την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της
ταινίας που ολοκληρώνει την τριλογία του “The Bachelor”, στη Λάρισα.
To μεγάλο φινάλε της τριλογίας ήρθε για να κλείσει την ιστορία της
μεγαλύτερης ελληνικής εμπορικής επιτυχίας των τελευταίων ετών.
Μετά τις μεγάλες επιτυχίες του Bachelor 1 (110.000 εισιτήρια, εμπορικότερη
κωμωδία της χρονιάς) και Bachelor 2 (250.000 εισιτήρια, εμπορικότερη
ελληνική ταινία της χρονιάς), το Bachelor 3 ήρθε με νέο ρεκόρ να
ολοκληρώσει τον κύκλο με ένα πλούσιο cast και γυρίσματα σε Αθήνα, Λάρισα,
Los Angeles και Las Vegas!
HAUNTED HEART
Ο Matt Dillon στο Τρίκερι. Ο υποψήφιος για Όσκαρ Ματ Ντίλον είναι
executive producer της ταινίας Haunted Heart, του ρομαντικού θρίλερ που θα
γυριστεί εξ ολοκλήρου στο νότιο Πήλιο, καθώς διαδραματίζεται σε ένα
απομονωμένο ελληνικό νησί. Πρόκειται για την ταινία με τίτλο «Haunted
Heart», με τον Φερνάντο Τρουέμπα να έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, αλλά και
το σενάριο, το οποίο έγραψε μαζί με τον Ράιλεντ Γκραντ.Στο «Haunted Heart»
μαζί με τον Ντίλον συμπρωταγωνιστούν και οι Αίντα Φολτς και Χουάν Πάμπλο
Ουρέγκο.
Η ΜΑΓΙΣΣΑ
Η μεγάλη παραγωγή του ΑΝΤ1. Ο καταρράκτης της Παλαιοκαρυάς στα
Τρίκαλα, ένα σημείο σπάνιου φυσικού κάλλους που ανέδειξε η Περιφέρεια
Θεσσαλίας επιλέχτηκε για το «μαγικό» σκηνικό της πολυαναμενόμενης
τηλεοπτικής σειράς του ΑΝΤ1 «Η Μάγισσα» που προβάλλεται ήδη από το
κανάλι .
ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ ΤΗΣ ΙΟΥΛΙΑΣ
Μεγάλη παραγωγή στον ΑΛΦΑ. Το προξενιό της Ιουλίας Βένιου με τον
μεγαλοκτηματία Γιωργίκη Προβιό έμελλε να γίνει το σπουδαίο νέο ολάκερου
του κάμπου της Λάρισας.
THE CASTAWAYS
Στο ανατολικό Πήλιο πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της διεθνούς
παραγωγής τηλεοπτικής σειράς «The Castaways», που αποτελεί συνεργασία
του BBC και της Paramaount. Στην παραλία Φακίστρα και άλλα σημεία έχουν
μετατραπεί σε υπαίθρια στούντιο, όπου εκτυλίχθηκαν οι σκηνές της σειράς με
πρωταγωνιστές, τους Τζέισον Στέϊθαμ, Σέρινταν Σμιθ, Σελίν Μπάκινς.
Βραβεία για τον τουρισμό στη Θεσσαλία
Ακόμη ένα απτό αποτέλεσμα πέρα από τα στατιστικά και την καλή γενικά
ομολογία των ειδικών είναι και τα βραβεία που αποκομίσαμε σαν Περιφέρεια
για το τουριστικό προιόν .
Συγκεκριμένα μέσα από τα πολλά βραβεία και επαίνους ξεχωρίζω 6 χρυσά
βραβεία και είναι τα εξής :
– 2018 : 1 χρυσό βραβείο στα Tourism Awards για την Περιφέρεια με
την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής
– 2019: τιμώμενη Περιφέρεια στη PHILOXENIA 2019
– 2019/2020 : 2 χρυσά βραβεία BLUEMED για την ενάλια πολιτιστική
κληρονομιά και τα καταδυτικά πάρκα
– 2019 : 3 GREEK TRAVEL AWARDS , με 1 χρυσό και 2 αργυρά
βραβεία στη Σκανδιναβία όπου Σουηδοί, Νορβηγοί και Δανοί
δημοσιογράφοι κι επισκέπτες ψήφισαν και επιβράβευσαν τους
αγαπημένους τους προορισμούς ανά την Ελλάδα, με την Περιφέρεια
μας να αποσπά τα βραβεία για τον καλύτερο τουριστικό προορισμό,
τον καλύτερο γαστρονομικό προορισμό και τον καλύτερο προορισμό
για εναλλακτικές μορφές τουρισμού
– 2022: 1χρυσό και 3 θέσεις finalist στα GREEK TRAVEL AWARDS
που διοργάνωσε το Γραφείο ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας , με
χρυσό στην κατηγορία Best Diving Destination η Αλόννησος και στις
θέσεις των 3 finalist Βόλος: Best City Break Destination – Σκιάθος:
Best Sailing Destination – Μετεωρα : Best Outdoors Destination
– 2023 : 3 βραβεία στα Tourism Awards . -Χάλκινο βραβείο στην
κατηγορία «Πρωτοβουλίες επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου» για το
Γεωπάρκο Μετεώρων -Πύλης . Η Περιφέρεια Θεσσαλίας καινοτομεί και
μεριμνά για τον τουρισμό των 365 ημερών με το Γεωπάρκο Μετεώρων
– Πύλης και την υποβολή υποψηφιότητας του στο δίκτυο Παγκόσμιων
Γεωπάρκων της UNESCO. – Χάλκινο βραβείο στην κατηγορία
«Social media presence» για το ψηφιακό αποτύπωμα της τουριστικής
ταυτότητας της Θεσσαλίας – Αργυρό βραβείο στην κατηγορία
«Προσβάσιμος τουρισμός» για την προσβασιμότητα σε Μετέωρα,
Όλυμπο και Κάρλα
– 2023 : 1χρυσό στα GREEK TRAVEL AWARDS που διοργάνωσε το
Γραφείο ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας , με χρυσό στην κατηγορία
Best Diving Destination , πάλι η Αλόννησος .
Μετά από 9 χρόνια που καταρτίζω το σχέδιο τουριστικής προβολής
ως τομεάρχης τουρισμού αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τις
παρακάτω προσωπικότητες για την άψογη συνεργασία και την
σύνταξη και υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου τουρισμού
– τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό
– τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες των 4 Π.Ε.
– τον Εντεταλμένο σύμβουλο Σποράδων κ. Ζλατούδη Αθανάσιο .
– τον Διευθυντή Τουρισμού-Πολιτισμού-Αθλητισμού της Περιφέρειας
Θεσσαλίας κ. Πατουλιώτη
– τους συνεργάτες μου στην δνση τουρισμού , την κα Γκέτσιου , την
κα Καλύβα , την κα Αλεξοπούλου , τον κ. Μπουρλιάκα ,την κα
Παπαθεοδώρου ,την κα Μυργιώτη , την κα Τεντόμα και την κα
Καραμπινά .
– τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού με τους οποίους είχαμε μια
δημιουργική εποικοδομητική συνεργασία κι ας μου επιτραπεί
ξεχωριστά τον κ Λιούπα ,τον κ. Μόρα , τον κ Καλαμπάκα , τον κ
Δημότσιο , την κα Τσαγανού , τον κ Γκαραλιάκο .
2014-2023
9 χρόνια
μπορεί να υπήρχαν δυσκολίες ,
μπορεί να υπήρχαν κακοτοπιές
…όμως τα αποτελέσματα μας έκαναν ακόμη πιο δυνατούς
… φέραμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα …όμως
…το ταξίδι συνεχίζεται
…και η Θεσσαλία πάντα να είναι μπροστά !!!
Γιάννης Μπουτίνας
Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού – Πολιτισμού
Περιφέρειας Θεσσαλίας