Τα εμπορικά κέντρα αλλάζουν
Τα εμπορικά κέντρα είναι σημαντικά, είναι μερικά από τα πιο επισκέψιμα μέρη στις πόλεις στα οποία συχνάζουν δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Για να επιβιώσουν, ωστόσο, πρέπει να γίνουν χώροι που αφορούν πολύ περισσότερα από τις συναλλαγές λιανικής.
Στην πραγματικότητα, τα εμπορικά κέντρα βρίσκονται σε παρακμή. Εκατοντάδες αμερικανικά εμπορικά κέντρα έκλεισαν μετά την ύφεση του 2007-09. Και οι ερευνητές που ασχολούνται με το λιανεμπόριο εκτιμούν ότι το 25% των περίπου 1.000 εναπομεινάντων μεγάλων εμπορικών κέντρων της Αμερικής θα κλείσουν μέσα στα επόμενα 3 έως 5 χρόνια.
Τα εμπορικά κέντρα βασίζονται στα πολυκαταστήματα και τους ενοικιαστές λιανικής για να προσελκύουν τον κόσμο και υποστηρίζουν εκατοντάδες άλλους ενοικιαστές λιανικής που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Αυτοί οι ενοικιαστές δεν είχαν προβλέψει πώς οι ηλεκτρονικές αγορές θα ανταγωνίζονταν την παρουσία τους στο εμπορικό κέντρο. Σε πολλές περιπτώσεις, δεν προσαρμόστηκαν στο omnichannel ή δεν βελτίωσαν τη φυσική εμπειρία των πελατών για να παραμείνουν ουσιώδεις και ανταγωνιστικοί. Άργησαν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα των διαδικτυακών αγορών και είδαν μείωση της της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.
Η πανδημία, η οποία έκλεισε προσωρινά τα εμπορικά κέντρα και ώθησε τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την πολύ άμεση και γρήγορη διανομη στο σπίτι, επιτάχυνε την πτωτική τάση για τα εμπορικά κέντρα.
Οι άλλοτε σταθεροί λιανοπωλητές μπαίνουν τώρα σε καθεστώς πτώχευσης. Οι ερευνητές της UBS λένε ότι το 9% των 80.000 καταστημάτων λιανικής στις ΗΠΑ θα κλείσουν σε όλη τη χώρα μέχρι το 2026. Προβλέπουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα ανέλθουν στο 27% των συνολικών λιανικών πωλήσεων μέχρι τότε, από 18% σήμερα. Τα άσχημα νέα για τους λιανοπωλητές σηματοδοτούν άσχημα νέα για τα εμπορικά κέντρα που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Γιατί τα εμπορικά κέντρα εξακολουθούν να είναι σημαντικά
Τα εμπορικά κέντρα σε πολλές περιπτώσεις είναι εξαιρετικά δημόσια περιβάλλοντα. Για πόλεις που δεν έχουν αστικά ή ιστορικά κέντρα, λειτουργούν ως κεντρικός τόπος συγκέντρωσης. Είναι ό,τι πιο κοντινό σε ένα δημόσιο φόρουμ, ένα μέρος για να βλέπεις και να σε βλέπουν. Όταν το εμπορικό κέντρο αρχίζει να παρακμάζει, αυτές οι πόλεις και οι χάνουν έναν χώρο συγκέντρωσης – και επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας.
Αλλά τα εμπορικά κέντρα δεν πρόκειται να εξαφανιστούν εντελώς. Έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Βρίσκονται σε καλή τοποθεσία και εξακολουθούν να είναι κατάλληλα για να προσφέρουν απίστευτες εμπειρίες. Στην πραγματικότητα, η παρακμή του παραδοσιακού εμπορικού κέντρου αποτελεί μια ευκαιρία.
Ευκαιρία για αλλαγή
Πολλά από τα εμπορικά κέντρα έχουν χάσει τους μόνιμους ενοικιαστές τους. Αυτό μπορεί να ακούγεται δυσάρεστο. Αλλά είναι επίσης μια ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες των εμπορικών κέντρων να ανανεωθούν και να αναδιαμορφωθούν. Απελευθερωμένοι από τις μισθώσεις, στην ακραία περίπτωση, μπορούν να “απομακρύνουν” από το χώρο ένα πολυκατάστημα ή έναν μόνιμο ενοικιαστή. Αυτό ξεκλειδώνει όλα τα είδη των δυνατοτήτων για σοβαρές αναδιαμορφώσεις.
Εκπληκτικοί υποψήφιοι για αναδιαμόρφωση
Τα εμπορικά κέντρα έχουν πολλά πλεονεκτήματα ως χώροι με προσόντα και υποδομές, μερικές φορές ακόμη και πρόσβαση σε δημόσιες συγκοινωνίες. Είναι ημι-αυτόνομα ακίνητα με την έννοια ότι έχουν τη δική τους υποδομή, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε νερό, ρεύμα και πολλούς χώρους στάθμευσης. Τα εμπορικά κέντρα βρίσκονται συχνά σε καλή τοποθεσία, συχνά στη διασταύρωση πολυσύχναστων αυτοκινητόδρομων η σε κόμβους μαζικών μεταφορών.
Ήρθε η ώρα για την εφαρμογή της επαναχρησιμοποίησης των malls
Είναι μια ταραχώδης εποχή. Όποιος εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς θα χάσει. Οι ιδιοκτήτες εμπορικών κέντρων που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες θα βγουν κερδισμένοι σε βάθος χρόνου. Ορισμένοι ιδιοκτήτες θέλουν απλώς να τα κατεδαφίσουν και να ξεκινήσουν από την αρχή. Λόγω της δυνατότητας πρόσβασης ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών, το ίδιο το εσωτερικό εμπορικό κέντρο ως ένα είδος συστάδας καταστημάτων και ένα κλειστό περιβάλλον με ένα χώρο εστίασης (που αναγεννάται ως food hall) θα συνεχίσει να αποτελεί ένα χρήσιμο μοντέλο. Αλλά δεν θα έχει την ίδια εμφάνιση. Το μοντέλο ανάπλασης θα εξαρτηθεί από το τι μπορεί να υποστηρίξει η τοπική αγορά.
Περιεχόμενο και χαοτική ζωηρότητα
Όταν πρόκειται για το μέλλον των εμπορικών κέντρων, το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Το περιεχόμενο αναφέρεται στην εμφάνιση και την αίσθηση του χώρου, αλλά και στο τι συμβαίνει εκεί. Το περιεχόμενο έχει τη μορφή τέχνης, μοτίβων, ανθρώπων, τόπων, πληροφοριών, ψυχαγωγίας, πολιτισμού, βιντεοεκδηλώσεων, δεδομένων, ήχου, φιλοξενίας και υφής. Για να πετύχουν, τα εμπορικά κέντρα πρέπει να γίνουν χώροι που είναι ζωντανοί, ελκυστικοί και ζωτικοί.
Έτσι, ο πόλεμος τελείωσε. Η άμεση παράδοση κέρδισε και το φυσικό λιανικό εμπόριο δεν αφορά πλέον τη διανομή αγαθών. Το φυσικό κατάστημα έχει να κάνει με την οικοδόμηση της προβολής των brands – είναι ένα μέρος όπου τα brands δημιουργούν μια προσωπική σύνδεση με τον καταναλωτή. Έτσι, το ίδιο το εμπορικό κέντρο πρέπει να οικοδομήσει την προβολή της μάρκας – μια αξέχαστη σύνδεση με τον καταναλωτή που επικοινωνεί την ποιότητα.
Το σχεδιαστικό έργο για εμπορικά κέντρα και καταστήματα λιανικής πώλησης έχει μετατοπιστεί και επικεντρώνεται στην αφήγηση ιστοριών, συνυφαίνοντας στοιχεία που συνδέουν συναισθηματικά τους ανθρώπους με τον τόπο. Υπάρχουν νέοι βασικοί κανόνες για τα εμπορικά κέντρα που δημιουργούν ζωντάνια.
Τρία κρίσιμα χαρακτηριστικά για τα εμπορικά κέντρα
-
Το περιεχόμενο είναι η νέα βάση. Η εισαγωγή περιεχομένου είναι μια κρίσιμη λύση. Πρόκειται για την ικανοποίηση των αναγκών των ανθρώπων με πολλαπλούς τρόπους πέρα από τα συνήθη αγαθά και τις υπηρεσίες. Αυτό μπορεί να εκφραστεί στα πάντα, από τον σχεδιασμό μέχρι τις εκδηλώσεις. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι ελκυστικό, να εμπνέει και τελικά να προσθέτει αξία στη ζωή των ανθρώπων.
-
Η εμπειρία είναι η μάρκα. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από την ομοιομορφία σε ένα περιβάλλον πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Είναι θανατηφόρο για τη φαντασία. Έτσι, είναι κρίσιμο τα εμπορικά κέντρα του αύριο να προσφέρουν στους επισκέπτες μια σειρά εμπειριών – ένα ταξίδι από τη μια πλευρά του εμπορικού κέντρου στην άλλη.
-
Τα τρόφιμα, τα ποτά και η ψυχαγωγία αποτελούν πόλο έλξης. Οι υπηρεσίες Food & Beverage είναι κρίσιμες για τα εμπορικά κέντρα. Τα εμπορικά κέντρα που δεν επενδύουν στη δημιουργία μιας εξαιρετικής παρουσίας Food & Beverage και ψυχαγωγίας θα πεθάνουν. Θα πρέπει να αφιερώσουν πάνω από το 30% της εκμισθώσιμης επιφάνειάς τους σε φαγητό και ψυχαγωγία, κάτι που αποτελεί τεράστια αλλαγή στρατηγικής μίσθωσης.
Επαναχρησιμοποίηση και μικρές πόλεις
Στο μέλλον Θα δούμε ψυχαγωγία, coworking χώρους , ξενοδοχεία, γραφεία, ακόμη και κατοικίες – οποιαδήποτε χρήση που προσελκύει ανθρώπους μέσα στο εμπορικό κέντρο. Οι αναπλάσεις εμπορικών κέντρων είναι έτοιμες να λύσουν πολλές από τις ανάγκες των πόλεων. Εξάλλου, υπάρχει μεγάλη έκταση γης αφιερωμένη σε πολλά από αυτά τα εμπορικά κέντρα και όλες οι υποδομές είναι έτοιμες. Με τη διαφοροποίηση των χρήσεων και την προσέλκυση ανθρώπων, δημιουργούνται μικρές “πόλεις”.
Τα εμπορικά κέντρα είναι από τα πιο δημοφιλή δημόσια περιβάλλοντα εδώ και δεκαετίες, συνδέοντας εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο. Τα εμπορικά κέντρα που μπορούν να προσθέσουν αξία στη ζωή μας θα είναι τα μέρη με τα οποία θέλουμε να συνδεθούμε, τα μέρη στα οποία ερχόμαστε και μένουμε για λίγο, επειδή είναι κάτι περισσότερο από την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής. Αντί να θρηνούμε για το τέλος αυτού που ήταν το εμπορικό κέντρο λιανικής πώλησης, αναζωογονηθήκαμε από την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε τι θα μπορούσαν να είναι – ουσιώδεις, ζωτικής σημασίας και ελκυστικοί χώροι για άλλη μια φορά.